وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:

تا پایان سال ۹ سالن سینما به سالن های سینما در کلانشهر کرج اضافه می‌شود/ امضای تفاهم نامه مشترک بین البرز و وزارت ارشاد برای ارتقا و توسعه سرانه های فرهنگی و هنری/

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۵:۵۷:۱۲
کد خبر: ۷۱۳۹۱۷
تا پایان سال ۹ سالن سینما به سالن های سینما در کلانشهر کرج اضافه می‌شود/ امضای تفاهم نامه مشترک بین البرز و وزارت ارشاد برای ارتقا و  توسعه سرانه های فرهنگی و هنری/
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای تفاهم نامه مشترک بین البرز و این وزارتخانه برای ارتقا و توسعه سرانه های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: بر این اساس تا پایان سال ۹ سالن سینما به سالن های سینما در کلانشهر کرج اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا - استان البرز: سید عباس صالحی در نشست خبری با  اصحاب رسانه گفت: این نشست‌ها و  گفت و گوها فرصتی را فراهم می‌کند که اصحاب فرهنگ و رسانه دیدگاه‌ها و انتقادها را مطرح کنند و باعث می‌شود باب گفت و گو باز شود.

صالحی افزود: یکی از  کارکردهای این نشست‌ها کمک به فراهم شدن نقشه راه فرهنگی در یک دوره سه ساله تا پایان دولت دوازدهم است.

وی ادامه داد: با این رویکرد در استان البرز تفاهم‌نامه‌ای آماده و امروز در شورای فرهنگ عمومی امضا شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این تفاهم دارای اجزایی است که بخشی در حوزه زیرساختی و موارد مختلفی هم با نگاه توسعه فضاهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان تنظیم شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مواردی از قبیل تجهیز و نصب سینمای دیجیتال، تکمیل تئاتر شهر، ساختمان فرهنگ و هنر کرج، استودیو ضبط برنامه‌های قرآنی و نکاتی دیگر در حوزه زیرساخت‌های استان که باعث افزایش سرانه فرهنگی استان می‌شود نیز در این تفاهم گنجانده شده است.

صالحی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم که علاوه بر بودجه دولتی فرصت‌های بخش خصوصی برای افزایش سرانه فرهنگی و هنری استان به کار بسته شود.

وی افزود: در این راستا حداقل تا پایان سال ۹ سالن سینما به کرج اضافه می‌شود و امیدواریم در سه سال آینده حداقا ۲۶ سالن سینما در البرز داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بخش دوم این تفاهم‌نامه گفت: بخش دوم به  حوزه‌های حمایتی مربوط است، در این حوزه خرید آثار هنرمندان و نویسندگان، حمایت از موسسات، انجمن‌ها و کانون‌ها حمایت از تولید آثار نمایشی، مکتوب و ...، بیمه ۱۲۰۰ فعال فرهنگی و ۳۰۰ فعال قرآنی و ارائه تسهیلات و وام مربوط است. 

صالحی ادامه داد: محور سوم به پشتیبانی از رویدادهایی که در استان باید اتفاق بیفتد همچون جشنواره‌های مختلف فرهنگی، جشنواره‌های قرآنی، برگزاری جشنواره استانی در شهرستان‌ها و جشنواره‌های ملی در استان مربوط می‌شود.

صالحی افزود: نشست‌های ادبی ، رسانه، فیلم، تئاتر، هفته‌های فرهنگی و شناساندن مفاخر استان نیز در همین بخش قرار دارد.

این مسئول افزود: یک بخش پژوهشی هم در این تفاهم گنجانده شده که قرار است مواردی همچون اطلس فرهنگی و دانشنامه استان البرز را به عنوان کار پژوهشی پوشش دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت استاندار و اداره کل فرهنگ و ارشاد بتوانیم آنچه که البرز  به عنوان ایران کوچک شایسته آن است محقق شود.

صالحی در ادامه به مسائل و موضوعاتی صنفی که توسط فعالان رسانه‌ای استان مطرح شد پاسخ داد.

بیمه خبرنگاران یکی از موضوعاتی بود که مطرح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص گفت: تغییراتی در این موضوع در حال رخ دادن است، در دوره قبل نگاه این بود که بیمه توسط کارفرما انجام شود و وزارت حمایت کند اما الان نوعی نگاه تکمیلی ایجاد شده تا مشکل در این حوزه کمتر شود.

وی در خصوص صنف رسانه نیز خاطرنشان کرد:  عمده مشکل رسانه‌ها فقدان سازمان صنفی است به همین دلیل امیدواریم لایحه نظام صنفی رسانه به سرانجام برسد تا هم امنیت شغلی و هم معیشت خبرنگاران را بهبود بخشد.

 

 

نظر شما