"شهردارپلدختر" در نشست خبری :

ضرورت تعمیروبهسازی هرچه سریعتر دیوارساحلی /ایجاد ۴پروژه در راستای زیباسازی چهره شهر/۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان صرفه جویی مالی ومدیریت منابع توسط شهرداری پلدختر

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۱۱:۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۳۵۵۳۱
ضرورت تعمیروبهسازی هرچه سریعتر دیوارساحلی /ایجاد ۴پروژه در راستای زیباسازی چهره شهر/۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون  تومان صرفه جویی مالی ومدیریت منابع توسط شهرداری پلدختر
"صمد چراغی پور" برضرورت حمایت مدیریت ارشد استان ومسئولین شهرستانی برای تعمیروبهسازی هرچه سریعتر دیوارساحلی پلدختر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛چراغی پور در نشست با اصحاب رسانه  پلدختر  اظهار کرد:دیوارساحلی یک پروژه  حیاتی ومتفاوت برای پلدختر است که با توجه به شرایط سیل خیزی رودخانه کشکان درصورت  عدم بهسازی وتکمیل فونداسیون آن شهرستان را با یک چالش جدی مواجه می کند.

اوبا بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم از پتانسیل رودخانه کشکان در ابعاد مختلف استفاده لازم را ببریم ، افزود: عدم ساماندهی این رودخانه آسیب های زیادی به شهرستان وارد کرده است.

چراغی پور با بیان اینکه در روبروی استخرشنای امید  حدود 200 متر از این دیوار ساحلی فاقد فونداسیون است ،تصریح کرد: در این نقطه از دیوار ساحلی احتمال بروز فاجعه وجود دارد که درصورت یک بارندگی  مشابه سال 84 و95 این دیوار تخریب خواهد شد وحتی به خاطر قرار داشتن  پل شهدای دولت برروی این دیواره منجر به آسیب وتخریب  این پل نیز می شود .

اوبا بیان اینکه  با توجه به اهمیت جلوگیری از بروز حادثه  در صورت تخریب این دیواره  حدود 5میلیارد تومان به پل آسیب وارد می شود، اضافه کرد: البته پیکره این دیوارسالم است ولی فونداسیون آن به وسیله برخورد با با یک صخره درحال  تخریب بودکه  به کمک ماشین آلات مدیریت بحران  این صخره  که باعث تخریب این فونداسیون شده بود را از بین بردیم .

 چراغی پور بیان کرد: در سال 96 ایجاد هر متر از طول دیوار ساحلی 13 میلیون تومان هزینه دربرداشت که با توجه به تلاطم بازار وشرایط اقتصادی پیش بینی می شود درحال حاضر این مبلغ هزینه به 20 میلیون تبدیل شود.

شهردار پلدختر  تاکید کرد:  درحال حاضر با 600 میلیون تومان می شود این دیواره  را تعمیر کرد درغیر این صورت اگر دیرعملیات تعمیر شروع شود به مبلغی بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه نیاز است.

چراغی پور با بیان اینکه  درسال 96 از دو محل برای دیواره ساحلی  اعتبار داشتیم،  گفت: از محل اعتبار ستاد حوادث 940 میلیون  از محل اعتبار تملک سرمایه نیز 300 میلیون اعتبار تامین می شد ؛ 30 درصد تخصیص پیدا کرده است که جمعا 407 میلیون تومان است واز این اعتبار 300 میلیون تومان به مطالبه قبلی پیمانکار داده ایم وفقط 105 میلیون تومان باقی مانده است وبا این مبلغ نیز پارت خود را شروع کرده ایم.

او بابیان اینکه  تاالان 600 میلیون برای احداث دو پارت در سازمانی ها  هزینه شده است ، یادآورشد: در بدترین شرایط 200متر از ساحلی فاقد فونداسین است که به600 میلیون برای تکمیل آن نیازمندیم .

شهردار پلدختر عنوان کرد: برای تکمیل  این دوپارت وفونداسیون   به 1 میلیاردو500 میلیون هزینه نیاز است که این مبلغ جدای از تقاطع ولیعصر وزیرگذر پل شرقی است که هرکدام به طور جداگانه نیازمند اعتبار است.

 چراغی پور افزود: البته درخیابان ولیعصر مشکلات حاد بهداشتی به وسیله کانال موجود در این خیابان وجود دارد که مبلغی بالغ بر 1 میلیارد و50 میلیون تومان براساس فهرست سال 96 نیاز است.

 اودر خصوص کمک های سازمان شهرداری ها به شهرداری پلدختر  یادآورشد: این کمک سالانه  تا سال 96 درحدود 1میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است ولی الان به صفر رسیده است .

چراغی پور با بیان اینکه آمار مردم لرستان در بحث پرداخت عوارض به شهرداری ها در رتبه 30 کشوری قرار دارد ،گفت: پلدختر در این زمینه نرم متوسط دارد.

 شهردار پلدختر بیان کرد: ازابتدای شروع شورای شهر پنجم بالغ بر 6 میلیارد تومان پروژه عمرانی وخدماتی به سرانجام رسیده است یا در روند تکمیل قرار دارد .

او با بیان اینکه  در راستای ایجاد محیطی شاد برای شهروندان پلدختری چندین پروژه را تعریف کرده ایم گفت: بهسازی جاده سلامت برای استفاده شهروندان با ایجاد ست های ورزشی ازجمله این اقدامات است ؛ همچنین قرارداد  ایجادفواره آب ونورپردازی روی عرشه  پل شهدای 7 تیر با حدود 220 میلیون هزینه براساس قیمت های سال 96 بسته شده است درحالیکه قیمت فعلی این پروژه حدود 600 میلیون هزینه می برد.

چراغی پور پیشرفت فیزیکی  این پروژه را درحدود  95 درصد عنوان کرد وافزود: هدفمان این است که در مردادماه امسال به بهره برداری برسد .

او در خصوص  دلیل تاخیراین پروژه نیز گفت: بخشی از این تاخیر به خاطر مشکلات رودخانه بود وبخشی دیگر هم به دلیل نامهربانی برخی از افراد با شهرداری بود چون علاقه مندبه بهره برداری از این پروژه نبودند.

شهردار پلدختر بیان کرد: ایجاد یک آبشار مصنوعی در ورودی شهرپلدختر از دیگراقدامات بوده است که در این راستا شغلهای کاذب چهره ورودی شهررا زشت کرده بود ؛در حال حاضر  این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد وپیش بینی ما درصرف هزینه ایی در حدود 120 میلیون تومان بود که  با توجه به تلاطم های اقتصادی  با 200 میلیون به بهره برداری می رسد البته همه ابزار ووسایل مربوط به آن تهیه شده است .

 چراغی پور با اشاره به ایجاد یک آبنمای زیبا وشکیل همراه با نورپردازی در میدان بسیج نیز گفت:قرارداد این طرح بسته شده است واقلام مورد نیاز آن نیز آماده اند وزیرسازی های این طرح نیز انجام گرفته که درشهریور ماه شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

او با بیان اینکه هدفمان از تعریف مدیریت شهری به وسیله 4پروژه درخت کاری مکانیزه ، آبنمای میدان بسیج ، فواره پل فلزی وآبشار مصنوعی درورودی شهرتغییر چهره و ظاهرشهربوده است ، عنوان کرد: این پروژه ها با کمترین میزان استفاده از آب ایجاد شده اند .

شهردار پلدختر در بخش دیگری از سخنان خودبا  شرایط جدید طرح تنظیف از نصب 350 سطل زباله در سطح شهربا توجه به سرایط  خبرداد وافزود: تاکنون 110 سطل زباله نصب شده است .

چراغی پور ادامه داد: شرکت خدماتی موظف است تا دو ماشین بزرگ حمل زباله ،دوماشین کوچک ویک ماشین شست وشوی سطل زباله برای اولین بار در استان  را برای عملیات تنظیف در سطح شهر  تهیه کند که در این راستا پیش بینی شده بود این قرارداد سال قبل با 220برآورد میلیون تومان بسته شود ولی با مدیریت درست کاررا با 150 میلیون تومان واگذار کردیم .

او با اشاره به میزان صرفه جویی ها نیز گفت: با توجه به وضعیت مالی موجود بامدیریت دخل وخرج شهرداری پلدختر را سرپا نگه داشته ایم .

چراغی پور اضافه کرد: در محل شرکت خدماتی 85 میلیون تومان صرفه جویی سالانه داریم .

 او گفت: شهرداری پلدختر در سال 43 تاسیس شده است وتاکنون فاقد یک باسکول دیجیتالی بوده است ولی با راه اندازی این باسکول دیجیتالی 30 درصد منابع مدیریت می شود.

چراغی پور بیان کرد: کیفیت کارخانه شن وماسه وآسفالت شهرداری بالارفته وبه طور مستمر در حال تولید است که علاوه بر تولید مورد نیاز شهرداری کارخانه آسفالت را به میزان 32 میلیون تومان اجاره داده ایم  وپیش بینی این است که این کارخانه 1میلیارد تومان هزینه برای شهرداری دارد .همچنین 12 نفر از پرسنل محترم شهرداری که شرایط بازنشستگی داشته اند را به افتخار بازنشستگی نائل کرده ایم که با توجه به هزینه 5 میلیوانی هرکدام از این افراد  600 میلیون نیز از این  محل نیز صرف جویی کرده ایم .

  او  کل میزان صرفه جویی  مالی ومدیریت منابع  در شهرداری پلدختر  را بالغ بر2 میلیارد و500 میلیون  تومان عنوان کرد و یادآورشد:پلدختر در بحث پرداخت حقوق کارکنان ونیروهای شهرداری جزء شهرهای پیشرو در سطح کشور است.

چراغی پور گفت: در بحث  آسفالت معابر 90 هزار مترمربع آسفالت داشته ایم وهمچنین در خصوص برخورد با کسانی که دام زنده در سطح شهر نگهداری می کنند قاطعانه برخورد می کنیم که در این خصوص نیز تا کنون 13 نفر که در سطح شهر اقدام به نگهداری دام زنده کرده بودند شناسایی شده وبرای آنها با دستور قضایی تا مرحله تشکیل پرونده در دادگاه نیز پیش رفته ایم.

 شهردارپلدختر همچنین ازاحداث بازارچه سرپوشیده درخیابان ولیعصر شهر و  انتقال بازارچه فعلی  به بازارچه جدید خبرداد وگفت: با ایجاد این بازارچه جدید شاهدشرایط بهتری در سطح شهر ورعایت حقوق مردم دربازارو تسهیل رفت وآمد مردم خواهیم بود.

خبر: جودکی نژاد 

 

  

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز