مدیر عملیات شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری:

تولید کارخانه فولاد ۹۰ درصد افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۳:۰۹:۵۳
کد خبر: ۷۶۵۲۹۴
تولید کارخانه فولاد ۹۰ درصد افزایش یافت
مدیر عملیات شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری از تولید 268 هزار تن آهن اسفنجی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ جمشید علی بابایی میزان محصولات تولیدی در 6 ماهه نخست پارسال این کارخانه تولیدی را 140 هزار تن اعلام کرد و  گفت : عملیات احداث کارخانه فولاد از سال 86 با برنامه ریزی ظرفیت اولیه تولید سالانه 800 هزار تن فعالیت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گفته وی، تولید این کارخانه در مرحله احیا تبدیل گندله به آهن اسفنجی است و به عنوان نخستین واحد فولادی از طرح های هفتگانه فولاد کشور در دولت تدبیر و امید بهره برداری رسید.

علی بابایی تصریح کرد: بخش عمده ای از محصول فولاد اسفنجی تولیدی این مجتمع به صنایع فولاد مبارکه اصفهان ارسال شده است.

از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال 92 حدود 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش 6 هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و 35درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.

مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در سفید دشت فعال است.

مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود 30 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز