استاندار خراسان رضوی :

همراهی بانک ها، موفقیت های خوبی درحوزه اشتغال به ارمغان آورد

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۸:۲۷:۵۸
کد خبر: ۷۶۶۰۱۶
همراهی بانک ها، موفقیت های خوبی درحوزه اشتغال به ارمغان آورد
استاندار خراسان رضوی در دیدار مدیر عامل بانک ملت کشورگفت : همراهی و تعامل بانک ها و درک متقابل بین آنها ، ادارات ، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استان موفقیت های خوبی را در سال گذشته برای اقتصاد و اشتغال و تولید استان به ارمغان آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان در جریان دیدار محمد بیگدلی با وی در استانداری خراسان رضوی ، افزود : در سال گذشته بالغ بر 124 هزار اشتغال در استان ایجاد شد که 16 درصد اشتغال کشور بود و نقش بانک ها و تعامل آنها و بخش خصوصی در این موضوع بسیار پررنگ بود.

 وی عنوان کرد : در پرداخت تسهیلات هم استان رتبه دوم را کسب کرد و همه اینها بیانگر ظرفیت و توان بخش مالی و پولی استان بویژه بانکی است.

وی تصریح کرد : در شرایط کنونی، درک این موقعیت و همراهی و هدایت بانک ها 80 درصد سرمایه های مالی و پولی کشور را در اختیار دارند در حفظ و رونق قدرت اقتصادی و سیاسی استان مهم و برجسته است.

 وی ادامه داد : در شش ماه امسال هم بانک ها همچنان نقش مهم خود را اقتصاد استان به خوبی ایفا کرده اند و از محل تسهیلات تا کنون 57 هزار اشتغال جدید در استان ایجاد شده است.

 به گفته وی ، این بخش طی این مدت در مجموع 11 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند ضمن آنکه شاهد رشد 32 درصدی صادرات استان هستیم و خوشبختانه عملکرد این حوزه در استان قابل قبول و خوب بوده است

وی خواستار همراهی و مشارکت بیشتر بانک ها در نیمه دوم امسال برای کاهش فشارها و مشکلات بر مردم شد و افزود : اگر هر بخش تمام تلاش و توان خود را برای رفع مسائل و کاهش فشار بر مردم به کار بندند ، عنصر اعتماد و امید در مردم نه تنها حفظ بلکه تقویت می شود.

وی با بیان اینکه سربازان خط مقدم این جنگ اقتصادی بخش خصوصی هستند ، افزود : باید این بخش را حمایت کرد تا بتوانند فضای تولید و اشتغال را مدیریت و تقویت کنند .

 وی با بیان اینکه امروز راهبرد دشمن لطمه و آسیب زدن به این اعتماد و امید مردم وایجاد فاصله و خدشه در روابط بین مردم و مسئولان است و نباید اجازه دهیم آنان به اهداف شوم خود برسند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و مالی خراسان رضوی گفت : پول زیادی در این استان وجود دارد و این خود عاملی بود که طی سال های گذشته موسسات مالی و اعتباری عجیب و غریب وبه صورت قارچ گونه از این استان شکل گرفتند.

رشیدیان با بیان اینکه تلاش بر جذب سرمایه های ارزی بویژه در این منطقه به نوعی می تواند هم برای بازار هم شرایط اقتصادی و هم تولید و اشتغال موثر باشد.

وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از ورود ارزی به استان وجود دارد که اگر چارچوب و ساماندهی لازم در این رابطه انجام شود بخشی از این مشکلات کنونی مرتفع و منافع خوبی عاید استان می شود.

 استاندار تصریح کرد : مقابله با تحریم ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال وتسهیل زمینه و کانالهایی برای ورود ارز و تداوم آن بسیار مهم است.

وی تصریح کرد : بانک ملت بخش ارزی خود را در مرز دوغارون استان مستقر کند تا ارزهای ورودی به جای آنکه در سطح استان سرگردان و تبدیل به مفسده شود درسامانه بانکی قرار گیرد.

*بسته ای ویژه برای جذب سرمایه های ارزی و ریالی خراسان رضوی تعریف می شود

 مدیر عامل بانک ملت کشور هم در این دیدار گفت : بانک ملت از جمله مواردی است که طی روزهای اخیر از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است اما هیچ نگرانی از این جهت نیست و این فرصتی است تا تابوی فهرست تهدیدها و تحریم های او در هم بکشند.

 محمد بیگدلی با بیان اینکه بالاترین رقم تسهیلات اعطایی کشور مربوط به بانک ملت است ، افزود : در حوزه ارزی هم تا کنون فعالیت ما خوب بوده است.

  وی عنوان کرد : برای کمک به حل مشکلات خراسان رضوی بسته ای برای جذب سرمایه های ارزی و ریالی استان تدوین و ارائه می شود.

 وی با ابراز خرسندی ازنقش بانک ها در ایجاد 124 هزار اشتغال در سال گذشته و 57 هزار اشتغال در نیمه اول امسال ، افزود : بانک ملت بدون نگرانی اساسی این همراهی و همکاری را با بخش های مختلف در راستای اجرای سیاست های دولت در استان ادامه می دهد و در جهت جلب رضایت مردم و کمک به ارتقا عمران و آبادانی استان  اقدام می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز