استاندار لرستان:

رشد گردشگری لرستان طی سال‌های آینده/نبود زیرساخت‌های لازم در آبشارها از مشکلات گردشگری استان است/عناصر لازم برای حرکت قطار گردشگری در لرستان فراهم شده است

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۵:۱۵:۲۰
کد خبر: ۸۱۶۱۹۷
رشد گردشگری لرستان طی سال‌های آینده/نبود زیرساخت‌های لازم در آبشارها از مشکلات گردشگری استان است/عناصر لازم برای حرکت قطار گردشگری در لرستان فراهم شده است
سید موسی خادمی گفت:لرستان طی سال‌های اخیر به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ خادمی  که روز شنبه در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سخن می گفت با بیان این مطلب ، اظهار کرد:

او با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، غرب کشور را با توجه و تأکید ویژه بر لرستان به عنوان یکی از مناطق گردشگری معرفی کرده است، افزود: در همین راستا احتمال می‌دهیم که امسال حضور حجم بالایی از گردشگر را در استان داشته باشیم.

خادمی ضمن  به رشد گردشگری استان طی سال‌های آینده ،تصریح کرد:سال آینده نیز به این آمار افزوده خواهد شد.

 او با بیان اینکه در جلسه امروز با حضور دستگاه‌های عضو ستاد تمهیدات لازم اندیشیده شده و کمیته‌های مربوط که 12 مورد هستند تشکیل شدند،خاطر نشان کرد: امیدواریم با شروع این کمیته‌ها با هدف پذیرایی از مهمانان بتوانیم نواقص نهایی را برطرف و قبل از 25اسفندماه مانور آمادگی را در استان لرستان برگزار کنیم.

خادمی خاطر نشان کرد: کمیته‌ها بر حسب شرح وظایف ابلاغ شده کار خود را آغاز می‌کنند و چنانچه نواقصی وجود داشت در جلسه بعدی ستاد اعلام و برطرف خواهند شد.

او با بیان اینکه وظیفه ما تأمین رفاه و آسایش مسافرین است ابراز امیدواری کرد مردم از این فرصتی که به وجود می‌آید استفاده لازم را ببرند؛ اما هر استانی باید از این حضور بهره اقتصادی خود را نیز ببرد که چنانچه این مهم محقق نشود برای استان هزینه‌بر خواهد بود.

خادمی یادآورشد: دستگاه‌ها مکلف هستند که برای افزایش مهمانان نوروزی تلاش کنند و مجموع این اقدامات منجر به بهره اقتصادی شود.

اوضمن اشاره  به نواقص و مشکلات موجود صنعت گردشگری استان ،تاکید کرد: در این راستا طی سال‌های گذشته لیست 60 موردی از ضعف‌های استان را آماده و یک به یک در حال برطرف کردن آنها هستیم ؛در سال‌های گذشته نیز نبود ترمینال یکی از مشکلات بود که امسال حل شده است.

خادمی  ساماندهی ورودی شهر خرم‌آباد را از دیگر مشکلات برطرف شده : متأسفانه هنوز نبود زیرساخت‌های لازم در آبشارها از مشکلاتی است که وجود دارند؛ همچنین در خصوص ساماندهی آبشار بیشه امسال مدیریت این آبشار به بنیاد مسکن واگذار شده است.

اوبا بیان اینکه حرکت قطار گردشگری غرب کشور یک جریان ملی و ظرفیت قابل توجهی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان است، یادآورشد: ابزار و عناصر لازم برای حرکت قطار گردشگری در لرستان فراهم شده است و از طرفی این استان دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی است.

به گفته خادمی راه اندازی مطلوب این قطار در بخش نرم افزاری نیز باید به خوبی مدیریت و فعال شود و توانمندی در راستای راه اندازی موفقیت آمیز این طرح در استان باید اثبات شود.

او  گفت: آغاز بد و ناموفق هر طرحی باعث هزینه جبران ناپذیر می‌شود و در این راستا این طرح باید آغازی موفقیت‌آمیز داشته باشد چرا که شروع ناموفق باعث عدم پیگیری در مراحل بعدی می شود.

خادمی ادامه داد:حمایت از این طرح امری ضروری است ودر این راستا باید با ارتباطات قوی و استفاده از ظرفیت‌های تورگردان‌ها و تورهای ملی مسافرگیری شود.

او با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی قطار گردشگری در سطح استان در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری لرستان ،گفت: این طرح باید به خوبی آغاز شود زیرا در صورت شروع ناموفق باعث شکست آن می‌شود.

به گفته خادمی  زیرساخت‌ها و برنامه ریزی‌های کارشناسی در این طرح حائز اهمیت است و توانمند نبودن این طرح باعث ایجاد حرکتی ضد گردشگری می‌شود.

اوضمن اشاره  به قیمت گذاری هتل‌های استان،بیان کرد: درجه بندی هتل‌ها باید به درستی انجام شود و پس از تعیین تکلیف درجه گذاری آنها قیمت‌های متناسب و معقول با سطح هتل‌ها اعلام شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز