استاندار بوشهر:

پرورش دهندگان آرتمیا و جلبک در بوشهر حمایت می شوند

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۹:۳۴:۴۷
کد خبر: ۸۴۱۵۹۶
پرورش دهندگان آرتمیا و جلبک در بوشهر حمایت می شوند
استاندار بوشهر گفت: پرورش دهندگان آرتمیا و جلبک به عنوان ظرفیت مزیتی و تولیدی خاص برای دراستان مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالکریم گراوند جمعه شب در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری ونوآوری در استان بوشهر افزود: ظرفیت‌های فناورانه استان بوشهر باید با نگاه عالمانه و موشکافانه در عرصه اقتصاد ارائه شود که یکی از این پروژه‌ها پرورش آرتمیا و تولید جلبک است.

وی بیان کرد: پرورش آرتمیا وجلبک‌های دریایی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که باید این ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران معرفی شود تا زمینه اجرای عملیات تولید این آبزیان در سواحل استان آغاز شود.

گراوند ادامه داد: هزینه ریسک طرح‌های تحقیقاتی این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی پرداخت می‌شود تا زمینه عملیاتی شدن پروژه پرورش و تولید آرتمیا و جلبک‌های دریایی فراهم شود.

وی افزود: بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح پژوهشی پرورش آرتمیا نیز تامین شده و علاوه بر تخصیص پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، چهار میلیارد ریال هم از منابع استانی برای تسریع در اجرای طرح پژوهشی و تحقیقاتی پرورش آرتمیا در استان بوشهر تخصیص یافته است.

گراوند با بیان اینکه مشکل پرورش آرتمیا در سواحل استان بوشهر برطرف شده است اظهار داشت: این مهم نشان می‌دهد که با تعامل و هم‌افزایی می‌توان کارها و طرح‌ها برای اجرا تسریع داد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: طرح‌های تحقیقاتی فناورانه که روی اقتصاد، ظرفیت‌ها، تحقق نیازمندی‌ها، تولیدات و حل مشکلات اثرگذار باشد مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد و اعتبارات لازم تامین می‌شود.

وی یادآور شد: سران آمریکا مشکلاتی درعرصه اقتصاد ایران ایجاد کردند که این تهدیدها یک فرصت بسیار ارزشمندی برای دانشگاهیان، محققان، پژوهشگران برای استفاده از ظرفیت‌های علمی در حوزه‌های مختلف و حل مشکلات نیازمندی‌های جامعه است.

استاندار بوشهر گفت: شرایط سختی که آمریکا در عرصه اقتصاد ایجاد کرده پژوهشگران در این دوران سخت باید با ارائه طرح‌های عالمانه زمینه گشودن راه ها و گره‌ها را فراهم کنند تا چرخ اقتصاد متوقف نشود.

وی یادآور شد: در سواحل قبلا تنها در حوزه نفت طرح‌های پژوهشی و استخراج انجام می‌شد ولی اکنون با انجام طرح‌های تحقیقاتی، منابع ذی‌قیمت‌تر از نفت کشف شده است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه در حل مشکلات جامعه شود.

گراوند با بیان اینکه بوشهر به عنوان استان پایلوت درعرصه تدوین سند دانش بنیان معرفی شده است اظهار داشت: این سند به عنوان سند بالا دستی به حوزه توسعه علمی و فناورانه در عرصه اقتصادی تبدیل می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر این سند فرصت خوبی برای اجرای طرح‌های فناورانه را فراهم می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز