فرماندار فریدونکنار در حاشیه بازدید خبرنگاران گلستانی از طرح‌های عمرانی فریدونکنار تاکید کرد:

ضرورت همکاری و ایجاد فرصت‌های مشترک بین استان‌های شمالی

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۵:۲۱:۰۳
کد خبر: ۹۰۸۵۴۳
ضرورت همکاری و ایجاد فرصت‌های مشترک بین استان‌های شمالی
فرماندار فریدونکنار بر ضرورت تبادل همکاری و فرصت‌های مشترک که موجب پیشرفت و ارتقاء مازندران، گیلان و گلستان می‌شود تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی نصیری در حاشیه تور رسانه‌ای خبرنگاران گلستانی در نشست خبری با رسانه‌های این استان ضمن بیان اینکه جغرافیای مشترک الزامات مشترک را ایجاد می‌کند اظهار کرد: مناطق گردشگری مشترک، قرار گرفتن در مسیر زائران امام رضا (ع) و قرار گرفتن در کرانه جنوبی دریای خزر یک فرصت مشترک بین استان‌های گلستان و مازندران است.

وی تاکید کرد: با توجه به شباهت‌های اقلیمی و فرهنگی تقریبا مشترک، این دو استان می‌توانند تبادلات مشترک زیادی با هم داشته باشند و مطبوعات به عنوان رکن چهارم موکراسی باید منعکس کننده این موضوعات باشد.

نصیری خاطرنشان کرد: اجماع و اتحاد می‌تواند سبب قدرت شود تا به اهداف مشترک خود دست پیدا کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: شهرستان فریدونکنار بیشترین اجتماع کارخانه‌های شالیکوبی را دارد و نشان ملی جغرافیایی برنج برای این شهرستان به ثبت ملی رسیده است.

فرماندار فریدونکنار ضمن بیان اینکه بهترین پرندگان شمال کشور در باغ پرندگان این شهرستان جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: مهمترین بازار ماهی شمال کشور در فریدون کنار وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بندر این شهر درگاهی برای برقرای تعاملات با کشور های سی ای اس است، گفت: برای اولین بار در سه استان شمالی حفاظت ساحلی را ایجاد کرده‌ایم و از ساحل خواری با ایجاد یک خط ممیز که جدا کننده ناحیه سکونت‌گاهی از ساحل است جلوگیری کرده‌ایم.

نصیری ادامه داد: ما در فریدونکنار در حال راه‌اندازی و توجه به دو صنعت سودآور پرورش کرم ابریشم و پرورش زالو با نگاه صادرات هستیم و استان‌های شمالی به دلیل اقلیم مشترک می‌توانند تبادلات خوبی در این زمینه  داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: هدف ما گره‌گشایی اداری و تبدیل تهدیدات به فرصت است و امیدواریم این راهکار به عنوان یک راهبرد ادامه پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز