ایجاد دو هزار شغل مستقیم فقط در یک کارخانه کفش!

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۲:۰۰:۵۲
کد خبر: ۹۱۷۶۵۹
ایجاد دو هزار شغل مستقیم فقط در یک کارخانه کفش!
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: خوشه کفش هیدج در سال ۹۵ و در ابتدای فعالیت خود ۹۵۰ اشتغال مستقیم و ۳۰۰ اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده بود که امروز این میزان به ۲ هزار اشتغال مستقیم و ۷۰۰ اشتغال غیرمستقیم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ایرج احمدی روز چهارشنبه اظهار داشت: قرارداد عامل توسعه خوشه کفش هیدج در ۲۳ فروردین ۹۵ به صورت ۳۶ ماهه منعقد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۸۰ درصد برنامه‌های این خوشه، عملیاتی شده و قرارداد عامل توسعه خوشه برای تحقق سایر برنامه‌ها تا ۲۳ آذر سال جاری تمدید شد.

احمدی افزود: ساخت اِلمان و کُنسرسیوم صادراتی از جمله برنامه‌های باقی‌مانده خوشه کفش هیدج است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه در ابتدا ۱۴۲ واحد تولید کفش در هیدج فعال بود، گفت: این واحدها پراکنده بودند که در یک محدوده، تجمیع شده و امروز بیش از ۲۰۰ واحد خدماتی، تولیدی و ماشینی فعالیت کرده و سالانه هشت میلیون جفت کفش تولید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صادرات مستقیم کفش هیدج از استان زنجان وجود ندارد اما این محصولات از طریق استان‌های قم، تبریز و تهران به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

احمدی با اشاره به اقدامات حوزه بازاریابی خارجی، اظهار داشت: تور صنعتی در کشورهای ترکیه و عراق برگزار شده و بالاترین تکنولوژی‌ها و به‌روزترین مدل‌ها نیز به دانشگاه‌های این کشورها ارسال شده و تلاش‌های فراوانی برای یافتن بازارهای خارجی صورت گرفته تا به صادرات این محصول به‌خصوص از مبدا استان زنجان کمک کند.

وی در خصوص بِرند کفش هیدج، ابراز کرد: برندی با نام «هودج» در دست اقدام است که مراحل نهایی برای اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ملی را طی می‌کند و در آستانه ثبت نهایی است.

احمدی، بازاریابی خارجی، به‌روزرسانی ماشین‌آلات و رشد کیفیت محصولات را از دغدغه‌های مهم واحدهای تولید کفش در هیدج خواند و گفت: بازاریابی خارجی برای حضور در بازار سایر کشورها و افزایش صادرات و رونق تولید این صنعت در استان بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: به‌روزرسانی ماشین‌آلات این واحدها نیز به دلیل شرایط تحریم به خوبی شکل نگرفته و با برگزاری دوره‌های آموزش نرم‌افزاری طراحی کفش نیز برای افزایش کیفیت محصولات این واحدها تلاش می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه قرارداد تمام عاملان توسعه خوشه‌های صنعتی، مدت معینی دارد، تصریح کرد: البته بنا نیست با اتمام قرارداد، خوشه‌ها را سر خود رها کنیم و گام‌های پشتیبانی و حمایتی از این خوشه‌ها انجام می‌شود.

احمدی افزود: پس از اتمام قرارداد خوشه‌ها، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای هر سال تدوین می‌شود توسط شورای راهبردی، بررسی و نهایی شده و عامل توسعه نیز آن‌ها را اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: پشتیبانی‌ها در قالب بازاریابی، برگزاری دوره‌های آموزشی و سایر برنامه‌های حمایتی است.

احمدی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای تولید کفش هیدج، گفت: سرمایه‌گذاری ثابت این واحدها ۲۵۰ میلیارد ریال در سال اول و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال دوم بود که امروز با جهش قابل توجهی به حدود یک هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی اظهار داشت: فروش محصولات کفش هیج نیز از سالانه ۶۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در ناحیه صنعتی کفش هیدج، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز آموزش و راه‌اندازی واحدهای طراحی، لیمینت‌زنی (لایه‌سازی) و تیغه‌سازی و رشد خطوط تولید ماشینی از جمله این اقدامات است.

وی گفت: ۲ واحد ماشینی در سال ۹۵ به ۱۳ واحد در سال ۹۸ رسیده و اکنون تولید ۷۰ درصد واحدها به صورت دوخطه است.

احمدی ابراز کرد: پروژه کفش هیدج به عنوان یکی از پروژه‌های برتر اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری تعریف شد و همچنین تعاونی تلاشگران کفش هیدج نیز با همراهی خوشه و اتحادیه مربوطه، رتبه اول در بین تعاونی‌های کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه ارائه‌دهندگان خدمات به صنعت کفش هیدج ۱۰ مورد است، خاطرنشان کرد: سه مورد نماینده توسعه بازار داخلی و فروش در تهران و یک مورد در هیدج قرار داشته و یک مورد نیز در زنجان در حال راه‌اندازی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز