ممنوعیت شکار پرندگان در گلستان

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۱۳:۰۰:۵۲
کد خبر: ۹۲۵۳۴۶
ممنوعیت شکار پرندگان در گلستان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با دستور ویژه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان شکار پرندگان در استان ممنوع شد و این ممنوعیت تا اطلاع بعدی برقرار است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا چراغعلی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان اظهار کرد: با دستور ویژه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان و کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان شکار پرندگان در گلستان ممنوع شد.

وی افزود: گلستان یکی از قطب های مهم تولید طیور و گوشت سفید در کشور است و اگر به هر دلیل صنعت طیور گلستان دچار صدمه شود این صدمه برای مردم و مدیریت استان جبران ناپذیر است.

چراغعلی ادامه داد: به اداره کل دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه های مسئول تاکید شده کمک کنند که این قطب اقتصادی مهم در استان و کشور (صنعت طیور) دچار آسیب نشود.

وی اضافه کرد: به دستگاه های تخصصی تاکید شده در حوزه صیانت و پاسداری از مسائل مختلف اقتصادی چه در بحث محصولات کشاورزی و آسیب هایی که ممکن است متوجه کشاورزان، دامداران و مرغداران استان باشد، تدبیر و سناریوهای مختلف را از قبل پیش بینی و برنامه ریزی کنند.

چراغعلی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و صیانت از دام و طیور و همچنین آسیب هایی که ممکن است از سوی پرندگان مهاجر به استان وارد شود، از امروز (شنبه ۲۵ آبان ماه) شکار پرندگان در استان ممنوع شد و تا اعلام مکتوب بعدی این ممنوعیت پابرجاست.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هم ممنوعیت شکار در استان مصوب شد اما از اجرای آن تمرد شد، خاطرنشان کرد: به عنوان دبیر شورای تامین استان گلستان اعلام کرده ام امسال نباید شاهد تمرد در این حوزه باشیم و در نخستین جلسه تامین استان راجع به کمک سایر دستگاه ها به محیط بانان تصمیم گیری خواهد شد.

چراغعلی با تاکید بر اینکه تا اعلام مکتوب بعدی و انجام بحث های کارشناسی و تشکیل جلسه بعدی شکار پرندگان در گلستان ممنوع است، گفت: ابتلا به آنفولانزا در چند گلستانی تایید شده و دو سه نفر هم‌اکنون شرایط خوبی ندارند و در این حوزه فوتی هم داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی در خصوص شیوع آنفولانزا در استان انجام شود، بیان کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با کمبود داروی آنفولانزا در گلستان مواجه هستیم و همه دستگاه ها باید در پیشگیری از شیوع آنفولانزا و پاسداری از اقتصاد و معیشت استان تلاش کنند تا هزینه ای متوجه تولیدکنندگان و سلامت مردم نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز