رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهرگرگان:

در صورت عدم جذب سرمایه گذار در اداره شهر بازنده خواهیم بود

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۱۶:۲۲:۱۰
کد خبر: ۹۳۹۹۲۶
در صورت عدم جذب سرمایه گذار در اداره شهر بازنده خواهیم بود
رئیس کمیسیون توسعه ، عمران و حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی شورای شهرگرگان گفت: سرمایه در اختیار دولت نیست و منابع مالی در حال کاهش و هزینه ها در حال افزایش است و درصورتی که نتوانیم از بخش خصوصی در اداره شهر کمک بگیریم بازنده خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار برنا با بیان اینکه  مطالباتی در حوزه عمران از طرف مردم وجود دارد، اظهار کرد: با افتتاح روگذر سربازان گمنام امام زمان (عج) سفرهای درون شهری از سفرهای برون شهری تفکیک شد و از گره ترافیکی که مسلما در آینده پیش می آمد جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: سعی ما بر این است که سفرهای درون شهری در مناطق کم برخوردار متمرکز شود.

وی ضمن اعلام اینکه  پروژه شهر بازی و همچنین سایر بسته های سرمایه گذاری در منطقه هزارپیچ اجرا خواهد شد به پروژه چهارشنبه بازار اشاره کرد و افزود: این پروژه با نگاه به بازارهای سنتی ایجاد خواهد شد و بازار گرگان و همچنین بازارهای سنتی شهرهای تاریخی کشورمان به نمایش در خواهد آمد.

وی همچنین اضافه کرد: در این پروژه فضاهای تفریحی از قبیل سالن های سینما، تئاتر، آبنمای موزیکال و کافه رستوران ها و همچنین هزار و 300 واحد پارکینگ برای این فضا در نظر گرفته شده است.

انجام پرورژه های شهری در بافت فرسوده شهر

مرتضوی ادامه داد: یکی از مزیت های این پروژه ساخت آن در بافت فرسوده شهراست که باعث رشد آن منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از سرمایه گذار و بخش خصوصی در اجرای پروژه ها بیان داشت: در دو سال اخیر در جذب سرمایه موفق نبوده ایم و امیدواریم با جلساتی که با فعالان بخش خصوصی داریم بتوانیم در حوزه های مختلف اقتصادی که میتواند برای شهرداری و بخش خصوص ارزش افزوده تولید کند، موفق شویم.

رئیس کمیسیون توسعه ، عمران و حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی گرگان گفت: شهر بایستی با سرمایه های مردم و با تفکر متکی به خلاقیت در مدیرت شهری اداره شود و نباید به درآمد های حاصل از پروانه متکی باشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سرمایه در اختیار دولت نیست و منابع مالی در حال کاهش و هزینه ها در حال افزایش است و درصورتی که نتوانیم از بخش خصوصی در اداره شهر کمک بگیریم بازنده خواهیم بود.

وی با اشاره به صدور پروانه در شهرداری گفت: شهرداری در حال حاضر در قالب برون سپاری اختیارات خود را به سازمان نظام مهندسی واگذارکرده است و متاسفانه سازمان نظام مهندسی عملکرد پیچیده ای دارد و به لحاظ کمی، کیفی و زمانی موفقیت نداشته است.

مرتضوی با تاکید براینکه چالش های جدی در بعد زمانی در خصوص صدور پروانه وجود دارد، افزود: طی جلساتی که انجام شده است مقرر شد که سازمان نظام مهندسی این چالش ها را برطرف نماید در غیر اینصورت باید کنترل این حوزه مجددا در شهرداری صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید اصلاحات ساختاری را در مجموعه خود پیگیری نماید، اضافه کرد: حداکثر زمانی که یک متقاضی صدور پروانه باید در سازمان نظام مهندسی طی کند 20 روز است که با در نظر گرفتن 10 روز زمان برای صدور پروانه در شهرداری، تمامی فرایند صدور پروانه طی یک ماه انجام شود و نباید بیشتر از این زمان طول بکشد.

 

نظر شما