سرپرست اداره کل هواشناسی البرز:

بارش های البرز تا پایان هفته جاری ادامه دارد

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۴:۴۳
کد خبر: ۹۸۲۴۸۰
بارش های البرز تا پایان هفته جاری ادامه دارد
سرپرست اداره کل هواشناسی البرز از ادامه ی بارش های این استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ آرش بهاروند احمدی با اعلام این خبر افزود: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید فعالیت موج ناپایدار و عمیق تا اواخر وقت فردا دوشنبه به تناوب در مناطق مختلف استان می باشد که به دلیل ماهیت تندری و فعالیت محلی آن در بعضی نقاط استان رگبار شدید باران (ارتفاعات بعضی ساعات رگبار برف و باران) و رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و لحظه ای به شرح زیر مورد انتظار می باشد.

وی با بیان این که شدت بارش ها برای امروز یکشنبه و فردا دوشنبه خواهد بود، تصریح کرد: در بعضی ساعات رگبار شدید باران و برف و رعد و برق، مه آلودگی، تگرگ، وزش باد شدید و لحظه ای وجود خواهد داشت.

بهاروند احمدی خاطرنشان کرد: در اثر این بارندگی ها، به طور قطع آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رود خانه ها و مسیل های فصلی، کاهش میدان دید، لغزندگی سطح جاده، در ارتفاعات و جاده های کوهستانی نیز به احتمال زیاد ریزش سنگ و رانش کوه را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در ادامه سامانه بارشی کنونی  تا  آخر هفته جاری ۲ موج بارشی دیگر استان البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سرپرست اداره کل هواشناسی البرز به کشاورزان، باغداران، عشایر و تولیدکنندگان  توصیه کرد: در زمان رخداد رعدوبرق از درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، سیم برق هوایی، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و علفزارهای مرطوب و جویبارها و مکان های پر آب و رودخانه ها دورشده و حتی الامکان از آنها فاصله بگیرید.

وی  پاکسازی راه آب مزارع و باغات،محافظت از سازه ها در برابر بارش تگرگ و وزش باد شدید ، عدم تردد احشام و عشایر در ارتفاعات به دلیل مخاطره رعدوبرق، عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در ارتفاعات استان باتوجه به پیش بینی سیلاب، مراقبت از کندوهای زنبور عسل در برابر مخاطره رعدوبرق، تامین سوخت مناسب، تنظیم  دما و دریچه سالن های گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها و سالن­های پرورش قارچ را ضروری دانست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز