آخرین و جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا تا نیمه اردیبهشت ۹۹ در استان کردستان + تفکیک شهرستانها

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۴:۳۰:۳۰
کد خبر: ۹۹۷۴۰۲
آخرین و جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا تا نیمه اردیبهشت ۹۹ در استان کردستان + تفکیک شهرستانها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی۱۴۴ مبتلای جدید به کرونا ویروس در استان خبر داد و آمار کل مبتلایان در استان از ابتدا تا کنون را یک هزار و ۵۵۹ مورد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرزین رضاعی گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر چهار هزار و ۱۰۳ نمونه است که از این تعداد یک هزار و ۵۵۹ مورد مثبت، ۲ هزار و ۳۹۲ مورد منفی و ۱۵۲  مورد اعلام  نشده است.

وی با بیان اینکه از ظهر دیروز تا این لحظه ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون یک هزار و ۵۵۹  نفر مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان تصریح کرد: در سقز ۳۶۷ نفر، سنندج ۴۲۶ نفر، بانه ۱۶۹ نفر، قروه ۱۱۹ نفر، دیواندره ۱۰۱ نفر، مریوان ۹۷ نفر، بیجار ۹۳  نفر، در کامیاران و دهگلان در هر کدام ۸۲ نفر و در سروآباد ۲۳  نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

رضاعی با بیان اینکه طی دو روز گذشته تاکنون مورد فوتی بر اثر کرونا در استان گزارش نشده است، افزود: از ابتدا تا کنون ۱۲۴ نفر بر اثر این بیماری در استان فوت شده‌اند که از این تعداد  ۳۴ نفر در سقز، ۲۴  نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۷ نفر در بانه، ۹ نفر در کامیاران، هشت نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، چهار نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان سرعت بیشتری داشته به طوریکه تاکنون ۸۳۴ بیمار بهبودی یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان گفت: مشارکت مردم فهیم استان در طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند مهمترین عامل برای کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز