امام جمعه موقت اصفهان:

تعامل ایران با چین صدای استبداد جهانی را بلند کرده است

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۱۴:۰۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۳۸۲۱
تعامل ایران با چین صدای استبداد جهانی را بلند کرده است
امام جمعه موقت اصفهان گفت: گرانی این اواخر به مردم فشار می آورد دولت برای آن چاره ای بیاندیشد و انتظار است دولت خاطره تلخی در ذهن مردم باقی نگذارد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛  آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، در خطبه‌های  عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر اصفهان گفت: اگر فردی  نیت درست و پاکی داشته باشد رزق او توسعه می یابد و همچنین اگر کسی  با اهل خانه خود نیکو برخورد کند، طولانی می شود و از مومنان انتظار می‌رود این دستورات را داخل منزل به طور ویژه مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به شهادت امام محمد باقر (ع) ادامه داد: خداوند متعال امام را عالم به اعمال ما قرار داده است. این خصلت ممکن است برای برخی سخت باشد، اما اگر بدانیم هدف خلقت رسیدن به کمال است، هرچه مراقبت درون و بیرون بیشتر باشد برای ما بهتر است حتما از این موضوع ناراحت نمی شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مناسبت بعدی این هفته روز عرفه و عید قربان است. شب و روز خاصی است که مسلمانان باید از آن بهره ببرند. غسل این روز مهم است و خواندن نماز در این روز و بعد از آن اعتراف به گناهان و استغفار از گناهان مستحب است که انجام شود. دیگر اعمال این روز را مسلمانان به یاد داشته باشند و سعی کنند بهره ببرند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: دعا کنیم در این روز که با شب جمعه همسان شده است بهترین ها برای همه محقق شود و همه مسلمانان باید فرمان های الهی را بشنویم و به آن عمل کنیم.

آیت الله مهدوی کمال انسان در سه چیز دانست و تشریح کرد: اول اینکه مومن باید فهیم در دین و نسبت به مشکلات در زندگی صبور باشد و زندگی خود را فقط در خورد و خوراک نداند و بخشی را به دعا و عبادت مشغول باشد.

وی تصریح کرد: نکته دوم در مورد تعاملی است که ایران با چین داشته و صدای استبداد جهانی را بلند کرده است، استبدادی که همواره قبل و بعد از انقلاب به ملت ایران خیانت کرده و اکنون با ظالمانه ترین تحریم ها ملت ایران را تحت فشار گذاشته است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دوران جنگ تحمیلی و شهادت سردار شهید بزرگ ما از خیانت های استکبار است و حالا  آنها تحریم ها را تشدید می کنند و می خواهند ایران تسلیم شود و با هم پیمان و کشورهای دوست خود تعامل نداشته باشد و ممکن است کسانی که از روی ناآگاهی و دلسوزی تذکری دهند که این افراد باید مواظب دسیسه دشمن باشند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن جنگ رسانه راه می اندازد و می خواهد کشور را دوقطبی کند و به دنبال این است که عده ای را به خیابان بیاورد. باید هوشیار باشیم و بدانیم که داد و ستدهای کلان حتما از مجلس تایید می شود و بدون امضای نمایندگان محقق نمی شود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: مجلس کنونی به وظایف خود آگاه است و با بصیرت عمل خواهد کرد. زمانی که کوچکترین نگرانی در مورد کشور ایجاد شود مردم بصیر و هوشیار اجازه نمی دهند کوچکترین خدشه ای به کشور وارد شود.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: مسئولان هم باید هوشیار باشند و بدانند ممکن است استقلال ما از بین نرود اما مشکلات دیگری ایجاد شود که مسئولان با آگاهی همه جوانب را در نظر بگیرند.

وی در پایان متذکر شد: گرانی این اواخر به مردم فشار می آورد دولت برای آن چاره ای بیاندیشد و انتظار است دولت خاطره تلخی در ذهن مردم باقی نگذارد و مردم هم کرونا را جدی بگیرند و همه دست به دست هم دهیم تا آمار ابتلا به این بیماری کاهش یابد.

 

 

نظر شما