استاندار اصفهان:

هیات های مذهبی تمهیدات بهداشتی را در شرایط کرونا مد نظر داشته باشند

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۲۱:۵۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۷۱۸۲
هیات های مذهبی تمهیدات بهداشتی  را در شرایط کرونا مد نظر داشته باشند
استاندار اصفهان گفت: مدیران و روسای هیات‌های مذهبی برای حفظ سلامت عزاداران، مراسم ایام محرم را به نحوی مدیریت کنند که سلامت مردم حفظ شود و پیش بینی تمهیدات بهداشتی در شرایط کرونا را در نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس رضایی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در محل استانداری افزود: امکان برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی وجود دارد و منافاتی با سلامت ندارد.

وی تصریح کرد: البته نقش روحانیان، رسانه‌ها و نهادهای مذهبی و صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه بسیار مهم است.

استاندار اصفهان به همراهی خوب مجموعه علما و روحانیان، ائمه جمعه استان در مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و تاکید کرد: امسال مراسم عزاداری محرم به نحوی برگزار می‌شود که در عین حفظ سلامت مردم، حماسه بزرگ عاشورا که موجب حفظ و بقای دین است نیز تعظیم شود.

وی با بیان اینکه هیچ درمان قطعی و واکسنی برای این بیماری کشف نشده است، افزود: راهی جز استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم و باید تمهیدات زندگی با کرونا را برای خود تعریف کنیم.

رضایی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و معاندان نظام تقابل بین دین و سلامت را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نباید به گونه‌ای عمل کنیم که در میدان دشمن بازی کنیم.

رضایی با بیان اینکه همواره وضعیت سلامت به صورت صادقانه به مردم اطلاع‌رسانی شده است، افزود: وضعیت استان در وضعیت قرمز است برغم اینکه پیش از این اعلام شده بود دعای عرفه در اصفهان برگزار می‌شود، امکان برگزاری دعای عرفه به صورت تجمعی نیست و از صدا و سیما پخش می‌شود.

وی با اشاره به تصمیمات شورای فرهنگ عمومی و ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: براساس پروتکل‌ها برگزاری عزاداری ماه محرم نیز مشروط به زدن ماسک، کاهش زمان اجرای برنامه‌ها، سوق دادن نذورات به مواسات مومنانه، بسته بندی و بهداشتی بودن نذورات غذایی و رعایت دقیق موازین بهداشتی است.

وی شناخت معروف و منکر را ضرورت هر اقدام و عملی برشمرد و ادامه داد: سیره ائمه (ع) در خصوص سلامت و رعایت بهداشت از جمله مسائلی است که امروز باید برای مردم تبیین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز