کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال / توقیف مواد غذایی قاچاق در خمینی شهر

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۰۹:۴۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۰۰۷۸۲
کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال / توقیف مواد غذایی قاچاق در خمینی شهر
مهم‌ترین حوادث امروز ۱۹ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران بخش میمه فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از انجام فعالیت غیر قانونی استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه متروکه مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از این کارگاه بازدید به عمل آوردند که در نتیجه تعداد یک هزار و ۱۶۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال خارجی قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش دستگاه‌های استخراج دیجیتال مکشوفه در این عملیات برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰۰ میلیارد ریال است تصریح کرد: در این رابطه مالک اصلی این دستگاه‌ها نیز دستگیر و به همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ هاشمی فر گفت: استفاده از دستگاه‌های ارز دیجیتال به مصرف برق زیادی نیاز دارد و متقاضیان استفاده از این دستگاه‌ها بایستی با مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و ادارات ذیربط مجوز قانونی را اخذ کنند، در غیر این صورت با برخورد قانونی پلیس و دستگاه قضائی مواجه خواهند شد.

توقیف مواد غذایی قاچاق در خمینی شهر

سرهنگ "غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر در پی اجرای طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی از وجود کالا‌های خارجی قاچاق در ۲ واحد صنفی فروش مواد غذایی مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از واحد‌های مذکور بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات ۱۳۵ حلب ۴ لیتر روعن زیتون خارجی، هزار ۱۳۵ قوطی نوشابه انرژی زا، ۸۰ بطری دلستر خارجی، ۳۲۰ عدد ژیلت، ۲۶۵ قوطی کمپوت آناناس، ۷۲۵ عدد مسواک و ۵۹۰ عدد باطری قلمی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر، ارزش اقلام مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال عنوان کرد و با اشاره به معرفی ۲ فرد متخلف به مراجع قضائی گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می‌کند و نیروی انتظامی با کسانی که در این زمینه فعالیت کنند برخوردی قاطع و قانونی کرده و اجازه جولان به آن‌ها را نخواهد داد.

کشف محموله ۳۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در تیران و کرون

سرهنگ "یوسف بهرام پور در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی سرقت نفت خام از لوله اصلی انتقال نفت خام "خوزستان" به "اصفهان" موضوع به صورت ویژه دردستورکار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات در این خصوص در حال انجام بود که واحدگشت کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون حین کنترل و رصد خودرو‌های عبوری در محور تیران به سامان به یک دستگاه خودروی کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد خودروی مذکور همان خودروی حامل سوخت سرقتی است گفت: در بازرسی به عمل آمده ۳۰ هزار لیتر نفت خام قاچاق کشف شد.

سرهنگ بهرام پور در ادامه با اشاره به دستگیری راننده و سرنشین خودرو اظهار داشت: متهمان با کمک همدستانشان از طریق سوراخ کردن لوله اصلی انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان و نصب لوله فشار قوی روی آن اقدام به سرقت نفت خام کرده بودند که با هوشیاری و سرعت عمل ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در این خصوص خودرو به پالایشگاه نفت اصفهان منتقل و متهمان دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده برای رسیدگی به جرم خود به مرجع قضائی تحویل شدند.

شناسایی انبار میلیاردی اموال مسروقه در گلپایگان

سرهنگ علی سبحانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان با اشرافیت و هوشمندی خود از دپوی اموال مسروقه در یک انبار مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی از این انبار بازرسی کردند که در نتیجه تعداد زیادی دستگاه برش، انواع کابل فشار قوی و مقادیر زیادی سیم برق، دستگاه پروژکتور، دستگاه کنتور برق، دستگاه موتورجوش، دستگاه دینام، چندین عدد دوچرخه اسقاط شده، اموال و لوازم آشپزخانه، فنس و گاردریل‌های حاشیه جاده کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان، ارزش ریالی اموال مسروقه کشف شده از این انبار را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا ۳ نفر سارق که اقدام به سرقت این اموال و دپوی آن‌ها در این انبار کرده بودند شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

دستگیری عامل تبلیغ و فروش سلاح سرد در فضای مجازی

سرهنگ "صادق کاظم زاد" اظهار کرد: کارشناسان پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین رصد و پایش هوشمندانه صورت گرفته در فضای مجازی با صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام مواجه شدند که اقدام به تبلیغ فروش انواع سلاح سرد از جمله چاقو، قمه، پنجه بوکس و .. می‌کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه فروش سلاح سرد توسط دایر کننده این صفحه باعث تحریک جوانان و خرید چنین سلاح‌هایی توسط آنان و به خصوص توسط اراذل و اوباش شده و زمینه نا امنی و برهم زدن آرامش عمومی را فراهم می‌آورد به همین خاطر مأموران این پلیس بلافاصله وارد عمل شده و طی هماهنگی با مقام قضائی از واحد صنفی فرد مذکور بازدید به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا افزود: در این عملیات ۳۳ قبضه انواع سلاح سرد شامل ۸ عدد پنجه بوکس، ۷ قبضه چاقوی کوچک ضامن دار، ۴ قبضه چاقوی پرتابی، ۹ قبضه چاقوی بزرگ دسته دار، یک قبضه چاقوی بزرگ دسته دار به شکل داس، ۳ عدد شمشیر بزرگ و یک عدد قداره کشف کردند.

سرهنگ کاظم زاد از دستگیری عامل اصلی تبلیغ و فروش سلاح سرد خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای رسیدگی قانونی به جرم خود تحویل مرجع قضائی شد.

نظر شما