شهردار اصفهان در گفتگو با استاد فرشچیان:

تلاش می کنیم حافظ نظم و هارمونی شهر باشیم/ ارگ جهان نما با همکاری طراحان جوان زیباسازی شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۴:۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۲۰۷۴۵
تلاش می کنیم حافظ نظم و هارمونی شهر باشیم/ ارگ جهان نما با همکاری طراحان جوان زیباسازی شود
شهردار اصفهان در گفتگو با استاد محمود فرشچیان، نگارگر مشهور اصفهانی گفت: پاسدار دستاورد گذشتگان هستیم و تمام تلاشمان را می کنیم که در احترام به بزرگانی همچون شما که کم نظیرید، حافظ نظم و هارمونی شهر باشیم اما ممکن است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت اله نوروزی در گفت و گوی آنلاین با استاد محمود فرشچیان، نگارگر مشهور ایرانی با تبریک ثبت جهانی هنر نگارگری از خاستگاه اصفهان، خطاب به استاد فرشچیان اظهار کرد: شما شخصیت برجسته و پیشرو در این زمینه بودید و از شما سپاسگزارم که از آن سوی جهان همچنان برای اصفهان دغدغه دارید و به همین خاطر است که همه ما اصفهان دوستان شما را دوست داریم.

وی ادامه داد: احساس مسئولیت شما قابل تقدیر و ستایش است، قطعا به نقطه نظرات شما اهمیت ویژه ای خواهیم داد.

شهردار اصفهان بیان کرد: شما زمانی نگرانی بابت بلندمرتبه سازی در اصفهان داشتید و در پاسخ به شما این اطمینان را دادم که تا جایی که توان داریم پاسدار میراث تاریخی شهر خواهیم بود و از آن محاظفت خواهیم کرد چراکه این میراث را، هویت شهر اصفهان می دانیم و اگر اصفهان در جهان می درخشد فقط به خاطر داشته هایی است که دارد و همه باید برای پاسداری از آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه پاسدار دستاورد گذشتگان هستیم و تمام تلاشمان را می کنیم که در احترام به بزرگانی همچون شما که کم نظیرید، حافظ نظم و هارمونی شهر باشیم، اظهار کرد: تلاش ما این است که بر معانی هویتی شهر تاکید کنیم و از این مواضع کوتاه نیاییم اما ممکن است غفلتا و دور از چشم ما اتفاقاتی در این شهر بزرگ بیفتد که قطعا پیگیری می کنیم.

نوروزی افزود: سعی می کنیم این نوع رفتارمان که مقابله با تعدی های اینچنینی است، نهادینه شود تا برای همیشه به عنوان یک رفتار سنجیده و منطقی مورد قبول قرار گیرد و تداوم یابد.

وی تصریح کرد: در شهر اصفهان طی سه سال گذشته در حوزه های مختلف اتفاقات خوبی افتاده است به طوریکه محور حرکت خود را بخش گردشگری، محیط زیست و شهر هوشمند قرار دادیم و در حوزه فرهنگی که بسیار هم ارتباط با دیدگاه های شما پیدا می کند، موفقیت های مطلوبی داشتیم و پیشرفت های خوبی حاصل شد که یقین دارم این مسیر دل همه اصفهان دوستان را خوش خواهد کرد.

شهردار اصفهان از اجرای طرح پیرایش شهری در 15 منطقه شهر اصفهان سخن گفت و افزود: این طرح به ایجاد یک هارمونی در خیابان ها و نجات آن از زوائد نازیبا کمک می کند.

وی به زیباسازی ارگ جهان نما نیز اشاره و تصریح کرد: در سال های اخیر طرح های مناسبتی که بسیار مورد استقبال مردم نیز واقع شده در یکی از ضلع های این ارگ نصب می شود اما شهرداری آمادگی دارد با کمک هنرمندانی همچون شما، برای زیباسازی این بنا برنامه ریزی و طراحی کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه تلاشمان این است آلودگی بصری شهر حذف شود، گفت: به همین علت هم در ایجاد موزه های لازم، راه اندازی تئاتر شهر و موزه فرش مقدمات کار فراهم شده است.

وی این گفت و گو را برای مدیریت شهری اصفهان غنیمت دانست و افزود: امیدواریم این روند تداوم پیدا کند و اگر باز هم نظری در رابطه با شهر اصفهان داشتید یقینا استقبال می کنیم. اصفهان گنجینه ای بی نظیر از هنر هنرمندان است و در صورت همراهی سایر دستگاه ها ما آماده کمک رسانی در سایر بخش های هنری شهر همچون هنرستان هنرهای زیبا هستیم.

بلندمرتبه سازی برای همیشه در اصفهان متوقف شود

در ادامه استاد محمود فرشچیان، استاد نگارگری ایران خطاب به شهردار اصفهان گفت: چشم دنیا به اصفهان است و شما به عنوان شهردار این شهر، می توانید یادگاری های زیادی از خود به جای بگذارید که امیدوارم در وهله نخست طرحی در سطح کشور تصویب شود که برای همیشه بلندمرتبه سازی در اصفهان متوقف شود.

این استاد نگارگری در رابطه با ارگ جهان نما نیز با ارائه پیشنهاداتی خواستار بازآرایی این بنا در مرکز شهر اصفهان شد.

وی افزود: این ساختمان از لحاظ شهری دچار بلندمرتبه سازی است اما می توان با نصب المان هایی روی ساختمان برخی از ناهماهنگی های ظاهری آن را حذف کرد.

فرشچیان با اشاره به اینکه می توان با برگزاری چندین مسابقه بین طراحان یا کاشی کاران اصفهان طرح هایی را برای زیباسازی جهان نما ارائه کرد، گفت: با کمک جوانان طراح می توان نقشه ای کشید که این ساختمان از این وضعیت نجات پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه جان، فکر و ذهن من در ایران و اصفهان است، اظهار کرد: در اطراف رودخانه سن در فرانسه محال است اقدامی صورت گیرد که منظر تماشای مردم گرفته شود و امیدواریم اطراف رودخانه زاینده رود هم براساس طرحی برای همیشه بلندمرتبه سازی متوقف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز