رئیس هیئت هندبال استان اصفهان:

باشگاه سپاهان کمک بزرگی به هندبال کرده است

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۲۱:۴۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۱۶۹۲
باشگاه سپاهان کمک بزرگی به هندبال کرده است
رئیس هیئت هندبال استان اصفهان می‌گوید حدود 3 دهه است که باشگاه سپاهان با همکاری هیئت هندبال کمک بزرگی به هندبال اصفهان کرده است و رشد و توسعه هندبال و حمایت از بازیکنان نخبه و آینده‌دار از اهداف باشگاه سپاهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سید حسن افتخاری رئیس هیئت هندبال اصفهان در نشست خبری این هیئت اظهار کرد: در مجمع انتخاباتی سال گذشته فدراسیون هندبال مجدداً بنده به عنوان رئیس هیئت هندبال اصفهان انتخاب شدم. در دوره قبلی نیز رئیس هیئت هندبال بودم و به دنبال رویکردهای جدید و تغییراتی هستم. سالیان زیادی در هندبال حضور داشته‌ام و برنامه‌های جدیدی برای آن دارم.

وی ادامه داد: به دلیل ورود ویروس کرونا در ایران و شیوع آن به اندازه کافی نتوانستیم فعالیت میدانی داشته باشیم و از اسفندماه به محدودیت‌ها پایبند بودیم. البته فعالیت‌های کنونی کم‌تر از گذشته  نیست و باشگاه‌های اصفهان خیلی خوب و به موقع در لیگ برتر حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان را در لیگ‌برتر داشتیم که به ترتیب به مقام سوم و چهارمی لیگ رسیدند. در بخش بانوان نیز سپاهان و ذوب‌آهن به ترتیب چهارم و پنجم شدند. در بخش استعدادی‌های برتر در سال 97 و 98 در هر 3 رده استان اصفهان عناوین خوبی را کسب کرد و در سال 98 در دختران قهرمان و در پسران نایب‌قهرمان شدیم.

افتخاری در ادامه عنوان کرد: همکاری مناسبی با سازمان ورزش شهرداری داشتیم و مسابقات هندبال ساحلی هفته نکوداشت اصفهان رویدادی بود با همکاری دوطرفه که برگزار شد. در هندبال ساحلی به مقام سومی دست پیدا کردیم و استعداد های این مسابقات برای تیم ملی انتخاب شدند. با برگزاری مستمر این مسابقات حضور 7 بازیکن از اصفهان را در تیم ملی هندبال ساحلی داشتیم که موفق به کسب مقام سوم در آسیا شدند.

وی با اشاره به حضور تیم‌های اصفهانی‌ها در لیگ برتر هندبال گفت: سپاهان، ذوب‌آهن و پرواز هوانیروز در بخش آقایان و سپاهان و ذوب‌آهن در بخش بانوان امسال لیگ برتری هستند، باشگاه ریف نیز در بخش بانوان در دسته یک حضور دارد. تیم سپاهان ب نیز توسط این باشگاه ایجاد شده است که جوانان اصفهانی در دسته یک بازی می‌کنند و به دور نهایی این رقابت‌ها نیز رسیده‌اند. حدود 3 دهه است که باشگاه سپاهان با همکاری هیئت هندبال کمک بزرگی به هندبال اصفهان کرده است. رشد و توسعه هندبال و حمایت از بازیکنان نخبه و آینده‌دار از اهداف باشگاه سپاهان است. باشگاه هوانیز رو از دسته‌های پایین شروع کردند و اکنون در لیگ برتر حضور دارند.

رئیس هیئت هندبال استان اصفهان گفت: استان اصفهان بیشترین بازیکن و مربی را در تیم‌های ملی کشور دارد. برای مثال کادر فنی تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا، شهداد مرتجی مربی تیم ملی امید و مهدی قشقایی سرمربی تیم ملی نوجوانان ساحلی و بنده نیز به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان اصفهانی هستیم.

وی اضافه کرد: در سایر رده‌های تیم‌های ملی نیز اصفهانی‌ها حضور پررنگی دارند. از فردا میزبان اردوی تیم ملی جوانان خواهیم بود. استان اصفهان بازیکنان لژیونری مانند آقایان استکی، باباصفری، موسوی، جمالی و ... نیز دارد که در کشورهای اسپانیا، فرانسه و مجارستان مشغول فعالیت هستند. سال گذشته نیز 8 بازیکن اصفهانی افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی هندبال را داشتند.

افتخاری ادامه داد: داوران هندبال خوبی نیز داریم که کلاس‌های دانش‌افزایی هر هفته برگزار می‌شود، مجید کلاهدوزان از اصفهان مورد تقدیر فدراسیون جهانی قرار گرفته که در 6 دوره در مسابقات جهانی و المپیک حضور داشته است و محسن کرباسچی نیز تنها ناظر داوری جهانی از ایران است.

وی در پایان پیرامون اینکه چرا اصفهان در سال‌های اخیر قهرمان پروری نداشته است، اظهار کرد: انتظارات از هندبال اصفهان زیاد است. کاهش قدرت مالی باشگاه‌های اصفهانی در دهه اخیر یکی از دلایل کاهش قدرت‌نمایی آن‌ها در کشور بوده است. هرچند افولی در این موضوع نداشتیم اما به سختی هندبال اصفهان را زنده نگه داشتیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز