سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان:

روند صعودی کرونا در اصفهان/ هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۲۱:۲۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۵۰۵۱۴
روند صعودی کرونا در اصفهان/ هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت:

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و اصفهان روند صعودی ابتلاء به کرونا را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد در در نوسان است، ادامه داد: از این رو سفر به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تحت کنترل جدی قرار داده‌ایم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این امر با نیروهای بیشتری با همکاری پایگاه‌های بسیج در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این جلسه تشدید بازرسی‌های دوره‌ای از سوی نهادهای نظارتی نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سفرهای هوشمند و ایمن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بر اساس وضعیت استان در روزهای آینده در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

غلامی با بیان اینکه قرار بر این است سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، افزود: سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند.

وی گفت: برای سفرهای نوروزی تنها هتل‌ها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر هستند، تصریح کرد: این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و از سویی خانه‌های استیجاری، مدارس، کمپ‌های نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه تا شنبه تکلیف سفرهای نوروزی مشخص می‌شود، ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد با شبکه‌ها و سایت‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد شود.

وی با بیان اینکه ترددها از دیروز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جدی مدیریت شده است، افزود: سفرهای کاری، درمانی و قضائی در استان کنترل شده و با تکمیل فرم مجوز برای این امر صادر می‌شود.

غلامی با اشاره به رنگ بندی شهرستان‌های استان اصفهان ابراز داشت: همه شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد و آبی کرونا هستند و تردد بین شهری در استان منعی ندارد.

وی در در خصوص روند نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مترو اصفهان گفت: در این زمینه با توجه به طرح این موضوع در ستاد حمل و نقل عمومی در استان شهرداری‌های استان موظف به تشدید نظارت بر روند فعالیت این بخش در زمینه رعایت پروتکل‌ها هستند که این امر از ۲۵ اسفند ماه تشدید می‌شود و شهرداری اصفهان نظارت ویژه بر مترو را باید در دستور کار قرار دهد.

غلامی در زمینه استفاده از سامانه ماسک در ادارات استان اصفهان اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان در این زمینه اقدام کرده‌اند.

نظر شما