در برنامه تلویزیونی صورت گرفت

کمک ۳۲۴ میلیون تومانی مدیریت شهری اصفهان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۱:۵۲:۰۱
کد خبر: ۷۱۲۸۱۲
کمک ۳۲۴ میلیون تومانی مدیریت شهری اصفهان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
شب گذشته شهردار اصفهان به اتفاق رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری در برنامه تلویزیونی "یک شهر ضیافت" حضور یافت تا برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و در راستای مسوولیت های اجتماعی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا - استان اصفهان، در برنامه تلویزیونی "یک شهر ضیافت"، مدیریت شهری 324 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد که 300 میلیون تومان آن در قالب لایحه به تصویب شورای شهر رسید و 24 میلیون تومان آن به صورت مستقیم و با مشارکت سازمان های شهرداری اصفهان پرداخت خواهد شد.

شهردار اصفهان در این برنامه با بیان این که باید در مقابل حوادث و اتفاقات ناگوار، شکیبا و صبور بود افزود: لازم است در جامعه صفات اخلاقی دارای ارزش الهی را ترویج و بسط داد.

قدرت الله نوروزی با بیان این که بخشش، حلال بسیاری از مشکلات است، گفت: اگر مردم ظلم و جفایی که در حق آن ها شده را ببخشند، بخش زیادی از آمار زندانیان کاهش می یابد و جامعه به سمت کرامت انسانی حرکت می کند. چراکه حفظ کرامت انسانی ضامن بقای جامعه و حفظ ارزش های انسانی است.

شهردار اصفهان بر تقویت حس احسان و نیکوکاری در جامعه تاکید و بیان کرد: نباید شخصی برای مبالغ اندک گرفتار زندان شود چرا که آسیب های اجتماعی تسری می یابد و در آرامش و نظم عمومی اختلال ایجاد می شود.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از زندان مرکزی اذعان داشت: متاسفانه افرادی در زندان بودند که به خاطر مسایل جزیی مالی گرفتار شده بودند. اگرچه  زندان، کارخانه انسان سازی است اما آزادی و اشتغال افراد را از بین می برد و خانواده ها را متلاشی می کند.

نوروزی با بیان این که حمایت از زندانیان از وظایف ذاتی شهرداری نیست تصریح کرد: با این وجود شهرداری لایحه ای مبنی بر اختصاص 300 میلیون تومان برای کمک به زندانیان تهیه و به صورت دوفوریتی به شورا ارسال کرد که با 13 رأی موافق و با رویکرد حفظ کرامت انسانی افراد به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: امید است لایحه کمک به زندانیان در اولین فرصت در فرمانداری و به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تأیید شود.

مشارکت مدیریت شهری با خیریه ها برای رفع معضلات اجتماعی

رییس شورای شهر اصفهان در ادامه این برنامه خدمت به مردم در ابعاد مختلف را از دغدغه ها و اهداف شورای شهر برشمرد و گفت: شورای پنجم به مسائلی ورود کرده است که در دوره های قبل کمتر به آن پرداخته شده و یکی از این مسائل پرداختن به آسیب های اجتماعی است.

فتح الله معین با بیان این که مدیریت شهری علاوه بر انجام وظایف ذاتی و جاری خود در شهر با خیریه ها و سازمان های مردم نهاد در راستای رفع مشکلات و معضلات مردم مشارکت می کند، اذعان داشت: یکی دیگر از مواردی که در شورای شهر به آن پرداخته شده، توانمندسازی آسیب دیدگان است و شهردار اصفهان نیز در این راستا نهایت همگامی و همراهی را داشته است.

وی تاکید کرد: از دیگر برنامه های شورا کمک به بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای اشتغال است که این امر نیز تأثیر بسیار زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت.

 

نظر شما