مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان:

سن جوانی افزایش می‌یابد/ سمن‌ها پروانه و شناسه اقتصادی پیدا می‌کنند

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۹:۵۱:۰۶
کد خبر: ۷۸۰۶۲۲
سن جوانی افزایش می‌یابد/ سمن‌ها پروانه و شناسه اقتصادی پیدا می‌کنند
مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش مدافع این بود که سن جوانی افزایش پیدا کند و با توجه به نیازهای جامعه سن 29 سال سن منطقی برای سن جوانی نیست، بنابراین از هفته ها قبل افزایش سن جوانی را مطرح کردیم و 10 روز قبل در ستاد ملی سازمان دهی این موضوع را به تصویب رساندیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سجاد سالک در نشست هم‌اندیشی دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان با اشاره به اهمیت کار سمن ها اظهار کرد:سمن ها با مدیریت جوانان همین که تلاش می کنند تا زندگی مطلوب تری را داشته باشند کاری بس ارزشمند است.

وی با بیان یک خبر جدید در حوزه حل مشکلات مربوط به سمن ها افزود: وزارت ورزش مدافع این بود که سن جوانی افزایش پیدا کند و با توجه به نیازهای جامعه سن 29 سال سن منطقی برای سن جوانی نیست، بنابراین از هفته ها قبل افزایش سن جوانی را مطرح کردیم  و 10 روز قبل در ستاد ملی سازمان دهی این موضوع را به تصویب رساندیم.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: باید بدانید که تصویت سن جوانی جز وظایف شورای عالی جوانان است و این طرح را توانستیم به شورا ببریم ،حال پس از دو سال بلاخره زمان جلسه شورای عالی جوانان تعیین شد و این جلسه شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل جلسه می‌شود و یکی از دستورکارهای این جلسه بررسی سن پیشنهادی است.

سالک تصریح کرد: قطعا در این جلسه  از سن 35 سال که پیشنهاد کردیم دفاع خواهیم کرد و طبیعتا دستگاه های دیگر حضور دارند که ممکن است مخالفت کنند و سه احتمال در این خصوص وجود دارد اینکه  مستقیما 35 سال تصویب شود و احتمال دوم این که مخالفت ها جدی باشد و سن فعلی بماند و سوم این که سن دیگری مابین 29 و 35 تصویب شود ولی به عنوان یک دستگاه از سن 35 دفاع خواهیم کرد.

وی در خصوص حل مشکل شناسه اقتصادی سمن ها اذعان کرد: دوره های قبل تر هم افرادی بوده اند که تلاش کرده اند مساله شناسه اقتصادی را حل کنند و این موضوع مختص به استان اصفهان نیست و همه ی استان ها دست به گریبان این مشکل هستند، از زمانی که بنده ماموریت پیدا کردم در این حوزه فعالیت کنم جناب تندگویان درخواست کردند که این موضوع را جز اولویت های مهم قرار دهم که خوشبختانه جلسات بسیار خوبی را در این خصوص داشتیم.

سالک با اشاره به ایجاد یک تفاهم نامه عنوان کرد: تفاهم نامه ایی بین وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان منعقد شده است که در تفاهم نامه اولیه تمامی نکات کلیدی گفته و امضا شده است ولی بخاطر این که این تفاهم نامه کلی نگاشته شده نیازمند یک دستورالعمل اجرایی است که صفر تا صد کار را مشخص کند که این اتفاق هم در این مدت انجام شد وحدود یک هفته است که منتظر هستیم وزارت کشور این دستور عمل را اجرا و به استان ها ابلاغ کند.

 مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص حل مشکل شناسه اقتصادی سمن ها تاکید کرد:همه کارها انجام شده و چون این  کار نیازمند زیرساخت های فنی واطلاعاتی بین وزارت ورزش و وزارت کشور بود این زیرساخت ها را انجام دادیم  و سامانه اطلاعاتی یکپارچه بین دو وزات  ایجاد کردیم ، امیدوارم تا پایان این هفته این موضوع توسط وزارت کشور به استان ها ابلاغ شود همچنین با اداره ثبت شرکت های غیر تجاری هم  وارد مذاکره شدیم و با آن ها هم نتایج خوب بدست آوردیم و هماهنگ هستیم.

وی در خصوص تسریع روند دریافت شناسه اقتصادی سمن ها خاطرنشان کرد: برای تسریع در روند دریافت پروانه و شناسه توسط سمن ها در مرحله اول به صورت متوازن همه استان  ابتدا اعضای مجامع آن ها شناسه و پروانه را دریافت می کنند و این نیازمند درخواست کتبی سمن ها می باشد.

سالک در خصوص واگذاری کار به سمن ها توسط دستگاه ها یادآور شد: واقعا طرفدار شما هستیم و شهادت می دهم که جناب تندگویان در هر جلسه ایی که با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی هستند واقعا  با قدرت و قوت از آن ها می خواهد در واگذاری کارهای قابل واگذاری به سمن ها تردیدی در خودشان راه ندهند و این وظیفه  و کاری است که از ما بر می آید تا از دستگاه ها و ارگان ها بخواهیم به سمن ها اعتماد کنند و به آن ها روی بیاورند و عملا سمن ها بتوانند در کارهای اجرایی شرکت کنند.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: عملا در واگذاری کارها توسط دستگاه ها به سمن ها اجباری نیست و این به روحیه مدیر آن دستگاه هم بستگی دارد و ممکن است مدیری پذیرا باشد و مدیری از این امر گریزان ولی وظیفه ی ما این است که سفارش بکنیم.

وی در پایان خاطر خاطر نشان کرد: دو طرح دیگر یکی بحث اطلاع رسانی سمن ها را جدی بگیرید و در گزارش نویسی فعالیت کنید و این را بدانید که بحث ارزیابی و اعتبار سنجی سمن ها در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک سمن های فعال مشخص و ارزیابی می شوند.

د/ 1

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز