مهم‌ترین اخبار امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۹:۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۴۰۲۷
مهم‌ترین اخبار امروز گروه اقتصادی برنا
اخبار، مصاحبه‌ها و گزارش‌های پربازدید گروه اقتصادی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ اخبار مهم و پر بازدید گروه اقتصادی برنا به شرح زیر است:

پای کرونا هنوز بر گلوی اقتصاد است

در برخی از محافل خبری شنیده می‌شود که اقتصاد جهانی در حال بهبود است و تقاضا رفته‌رفته بیش‌تر می‌شود؛ اما نگاه به برخی شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که اقتصاد جهان همچنان از بیماری مزمن کرونا رنج می‌برد و برای بازگشتن به وضعیت عادی راه بسیاری در پیش دارد.

******

رئیس کل بانک مرکزی:

نرخ تورم سال آینده بسیار پایین تر از گمانه‌زنی هاست/ بازارهای ارز و طلا به ثبات می‌رسند

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه در روزهای آتی، پیش بینی های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و «تورم هدف»، اعلام خواهد شد، تاکید کرد: پیش‌بینی این بانک از نرخ تورم بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می‌شود.

******

بورس امروز 29 اردیبهشت 99/ رشد 26 هزار واحدی شاخص بورس/ شاخص درگیر با مقاومت یک میلیونی

بازار بورس که در روزهای گذشته در جریان اصلاح به سر می‌برد، امروز با انجام یک حرکت صعودی بخشی از ضررها را جبران کرد اما شاخص کل هنوز پایین‎تر از عدد یک میلیونی قرار دارد.

*******

قیمت سکه و طلا امروز ۲۹ اردیبهشت ۹۹/ سکه ۱۰۰ هزار تومان گران شد

قیمت سکه امروز هم با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی همراه شد و طلای ۲۴ عیار هم به مرز گرمی ۱میلیون تومان رسید.

*******

عضو اتاق بازرگانی:

گوشت ۸۰ هزار تومانی و پراید ۹۰ میلیونی نتیجه واسطه‌گری نور چشمی‌هاست/ ارزش پول ملی پایین آمده اما عامل همه گرانی‌ها نیست

یک عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه انحصار در هر حوزه‌ای فساد ایجاد می‌کند، گفت: قیمت تمام شده گوشت وارداتی ۱۴ هزار تومان است اما زیر ۸۰ هزار تومان در فروشگاه‌ها پیدا نمی‌شود چون واردات گوشت در انحصار است و در این میان واسطه‌ها، دلال‌ها و نورچشمی‌ها به دنبال سودهای کلان قیمت را تا این اندازه بالا می‌برند.

******

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران:

سیاست وارداتی وزارت صمت و بانک مرکزی مبهم است/ استراتژی وزارت صمت باید با سیاست‌های پولی، مالی و ارزی بانک مرکزی همخوانی داشته باشد

اعلام خبر موافقت بانک مرکزی با واردات مواد اولیه بدون انتقال ارز از سوی وزارت صمت، هر چند خبر مسرت‌بخشی برای واردکنندگان است، به ویژه آن دسته که بار آنها مدت‌هاست در بنادر متوقف شده اما توافق حاصل شده بین وزارت مذکور و بانک مرکزی هنوز شفافیت کامل را ندارد و لازم است که وزارت صمت و بانک مرکزی، با توافق بر سر جزئیات، جریان امور بیش از پیش روشن کنند.

******

تحریم هوایی بر امنیت پروازها تاثیر ندارد

در روزهای اخیر خبر احتمال تحرم هوایی کشور در محافل خبری دست به دست می‌شود و این مساله موجب شده است که احتمال ایجاد اخلال در امنیت هوایی مطرح شود اما یک مقام مسئول بر این باور است که امنیت پروازهای داخلی با تحریم به خطر نمی‌افتد.

*******

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

نیازی به درصدگذاری در صادرات محصولات فولادی نیست/ صادرات به روال عادی بازگردد

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درصدگذاری صادرات محصولات فولادی را در شرایطی که بازار داخلی با مازاد عرضه رو‌به‌رو است، اقدامی ناکارآمد دانست و بر پایان صدور بخش‌نامه‌های گوناگون و ابطال مکرر معاملات بورس تاکید کرد.

*******

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

ممنوعیت‌های صادراتی امسال به حداقل می‌رسند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلی‌ترین راه جهش تولید را تقویت و توسعه صادرات غیرنفتی دانست و گفت: ارز صادراتی امسال در خدمت واردات اقلام مورد نیاز تولید قرار خواهد گرفت و بر این اساس، ممنوعیت‌های صادراتی به منظور کمک به صادرکنندگان در ارزآوری بیشتر، کمتر خواهند شد.

******

یارانه معیشتی فردا شب در حساب‌هاست

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، سومین مرحله حمایت معیشت کرونا فردا(سه شنبه) شب به حساب سرپرستان خانوار یعنی حدود 3 میلیون نفر واریز خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز