مطالب مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۹:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۷۰۲
مطالب مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، بیست و چهارم آذرماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

تمدید مهلت بررسی FATF اتفاق مثبتی است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین معتقد است که تمدید مهلت بررسی FATF اتفاق مثبتی است و از نظر اقتصادی باید طبق استانداردهای بین‌المللی عمل کنیم. شرایط اقتصاد ما متاثر از فضای سیاسی و بین‌المللی است و باید هماهنگی در این دو بخش وجود داشته باشد. باید حتما صحبت مخالفان را هم شنید. هرچند که این مساله قدری به ابزار گروکشی در سیاست داخلی تبدیل شده است.

 

شرکت‌های لبنی اجازه افزایش قیمت ندارند

در حال حاضر قیمت مرغ در میادین میوه و تره‌بار همان نرخ مصوب یعنی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و عرضه مرغ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که دان خاصی مصرف کرده و برای تولیدکنندگان با قیمت پایین‌تر تمام شده بود به پایان رسیده است.  قیمت تخم مرغ هم در میادین میوه و تره بار حدود ۳۰ هزار تومان است.

 

گاز به‌سختی تولید می‌شود؛ بی‌انصافی است هدر رود

وزیر نفت با تأکید بر اینکه اهمیت موضوع بر این است که مصرف گازی که با زحمت زیاد و در شرایط سخت، حفاری و تولید می‌شود، کاهش یابد، تصریح کرد: هر چاه گاز بیش از هزار میلیارد تومان هزینه دارد و مراحل سختی برای ارسال گاز به شبکه خانگی صرف می‌ شود و ما آن را هدر می‌دهیم واقعا بی‌انصافی است. در صورتی که باید به مصرف خوراک کارخانه‌ها و صنایع برسد. بیژن زنگنه گفت: ۹۵ درصد جمعیت کل کشور هم اکنون زیر پوشش گازرسانی قرار گرفتند و این یک نعمت الهی و بسیار مفید است که مردم استفاده می‌کنند.

 

اتاق‌های بازرگانی به وزارت خارجه کمک کنند

معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار بر ضعف امکانات مرزی کشور با همسایگان تاکید و تصریح کرد و خواست تا اتاق‌های بازرگانی مشترک به وزارت خارجه در راستای کمک به رفع موانع اقتصادی با کشورهای همسایه کمک کنند. با این حال، در این دیدار رؤسای اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با کشورهای همسایه، گره‌هایی که در تجارت و صادرات ایران به این کشورها وجود دارد و همچنان بسته مانده را با معاون اول رئیس‌جمهور در میان گذاشتند.

 

قیمت‌ها در بازار فولاد متعادل شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که با اجرایی شدن شیوه‌نامه فولاد، از دو هفته پیش تاکنون قیمت فولاد و محصولات فولادی در کشور متعادل شده است.

 

حاشیه‌های صحبت اردوغان سوءتفاهم بود

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه با اشاره به جلسه اتاق مشترک ایران و ترکیه با معاون اول رئیس‌جمهور، تاکید کرد که حاشیه های پیش آمده درباره سخنرانی اردوغان سوءتفاهم بوده هرچند که صادرات‌مان به ترکیه در 8 ماهه امسال کاهش یافته است.

 

بانک ها به کدام بخش های اقتصادی تسهیلات بیشتری دادند؟

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صمت که برپایه اطلاعات بانک مرکزی است نشان از آن دارد که در 6 ماهه ابتدای امسال، بیشترین تسهیلات بانکی مربوط به بخش خدمات با 35.1 درصد از سهم کل تسهیلات پرداختی بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز