نوبخت در ساگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی :

برخی رفتارها، عدم صداقت‌ها و تخریب‌ها باعث یاس و ناامیدی شده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۲۲:۰۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۴۰۵۲
برخی رفتارها، عدم صداقت‌ها و تخریب‌ها باعث یاس و ناامیدی شده است
معاون رئیس جمهور از شهید حاج ­قاسم سلیمانی، به عنوان فرزندی از دیار کرمان یاد کرد که در هشت سال دفاع مقدس، آبدیده شد و در زمانی که آتش و خون، منطقه را فرا گرفته ­بود؛ ایران را در آرامش نگهداشت.

دکتر محمدباقر نوبخت در مراسمی که به مناسبت نخستین سالگرد شهید حاج­قاسم سلیمانی در این سازمان برگزار شده بود، با اشاره به اینکه در چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، گاهی برخی رفتارها، عدم صداقت‌ها و تخریب‌ها باعث یاس و ناامیدی شده است، گفت: متاسفانه این فعالیت‌ها تحت عنوان «اسلام» صورت می‌گیرد. البته در عین حال شاهد برخی جلوه‌ها و نمودهای دیگری نیز هستیم که انسان را امیدوار می‌کند. یکی از این امیدواری‌ها؛ همین جلسه‌ای است که برای تجلیل و تکریم از خوبی‌ها و فضیلت‌های یک انسان شایسته، برگزار می‌شود. این یک نقطه مثبت است که به آن مباهات می‌کنم.

به گفته وی، آن‌هایی که با حاج ­قاسم در هر سطح، همکاری داشتند؛ می‌دانند که دشمن با شهادت او، یک نیروی ارزشمند را از جمهوری اسلامی گرفت و این ظلمی بود که در کنار محاصره اقتصادی به کشور روا شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دیدارها و جلساتی که با شهید سلیمانی داشت؛ اشاره کرد و گفت: بنده، چه در جلسات شورای­عالی امنیت ملی و چه در جلسات خصوصی با حاج­قاسم، مصاحبت داشتم. می‌توانم شهادت دهم که او در جلسات شورای­عالی امنیت ملی نسبت به تحولات منطقه به­ویژه سوریه و عراق، تحلیل‌هایی ارائه می‌کرد که عیناً اتفاق می‌افتاد. بقای جبهه بزرگ اسلام در سوریه بر علیه صهیونیست‌ها، نتیجه پایمردی حاج­قاسم بود. خیلی­ها تصور می‌کردند آن‌هایی که با بشار اسد جنگ می‌کنند؛ انسان‌های آزادمنشی هستند؛ درصورتی‌که معارضین دولت سوریه، تروریست‌ها و داعش بودند.

دکتر نوبخت با بیان اینکه خوشبختانه امروز سرزمین سوریه از لوث وجود اشرار و متجاوزین پاک شده است؛ افزود: اگر رشادت‌ها و تدبیر و مدیریت حاج­ قاسم نبود؛ ممکن بود عراق نیز توسط داعش و گروه‌های تروریستی تسخیر شود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی، فرزندی از دیار کرمان بود که مراحلی را طی کرد و در هشت سال دفاع مقدس، آبدیده شد. او در زمانی که آتش و خون، منطقه را فراگرفته بود؛ ایران را در آرامش نگه­داشت. از ظلمی که دشمن در نتیجه تحریم بر ما وارد کرد و این انسان شایسته را از ما جدا کرد؛ بسیار افسوس می‌خوریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در یادآوری دیدارهای خصوصی‌اش با حاج ­قاسم سلیمانی، گفت: با این شهید بزرگوار درباره مسائل خارجی و جبهه‌های بزرگ منطقه و حتی در موضوعات داخلی درد دل و گفت‌وگو می‌کردیم. ایشان پشتیبان فعالیت‌ها و کارهای ارزشمند همکاران من در سازمان برنامه و بودجه بود و من بارها شاهد صداقت، شفافیت و صمیمیت حاج­قاسم عزیز بودم.

دکتر نوبخت خطاب به همکارانش در سازمان برنامه و بودجه گفت: فرق شما با اعضای سازمان‌های دیگر؛ این است که شما در زمان «حیات» به حاج­قاسم کمک کردید و ایشان از شما راضی بود و با دلی آرام از این دنیا رفت. من هم از شما قدردانی می‌کنم. ما سازمانی مسئولیت­پذیر هستیم که در قبال مشکلات مردم پاسخگوییم. پس از چهار سال و نیم از محاصره اقتصادی کشور، گام­ های زیادی برای مردم به ویژه بازنشستگان، فرهنگیان و ایثارگران برداشته‌ام و نشان دادیم که تلاش دشمنان برای عصبانی کردن مردم؛ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان این نشست صمیمی برای تجلیل و تکریم مقام شامخ شهید حاج ­قاسم سلیمانی، تاکید کرد: گرچه حاج­ قاسم از میان ما رفت ولی انشالله دعای خیر این سردار بدرقه و شفیع ما در روز قیامت باشد.

گفتنی است پیش از سخنان رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، عبدالرحیم سعیدی‌راد اشعاری را در وصف حاج قاسم سلیمانی قرائت کرد. سپس مهرداد راهداری رییس مرکز مقاومت بسیج سازمان برنامه و بودجه کشور پیرامون ویژگی‌های مدیریتی و جهادی شهید سلیمانی گفت: از ویژگی‌های بسیار مهم حاج­قاسم؛ خداترس بودن بوده است. وی در بدترین شرایط جنگی، ترس به دل راه نمی­داد و روزها در صحنه نبرد و شب‌ها در سنگر با خدای خویش راز و نیاز می‌کرد و از ترس خدا گریه می‌کرد. البته شهید سلیمانی در عین خداترس بودن؛ در برابر سیاست­بازان حرفه‌ای هیچوقت خدا را رها نکرد و به سمت بت‌های زمانه رفت.

راهداری افزود: دومین ویژگی این شهید بزرگوار؛ گمنام بودن وی بود. او در گمنامی کار کرد و دنبال شهرت نبود. سومین ویژگی حاج­ قاسم این بود که سرباز ولایت بود و از اسلام و ولایت حراست می‌کرد. چهارمین ویژگی شهید سلیمانی، جامع­ الاطراف بودن وی بود. او فقط عابد نبود مرد عمل، مرد میدان و مرد رفاقت و شجاعت بود. پنجمین ویژگی شهید سلیمانی، حریت و آزادگی ایشان بود.

ساده ­زیستی، قدرت تدبیر و منطق، استدلال، مردم‌داری، عشق به مردم، اخلاق، محبت و تکلیف‌گرایی نیز از دیگر ویژگی‌هایی بود که راهداری در مورد صفات و ویژگی شخصیتی شهید سلیمانی مطرح کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز