در راستای حمایت از تولید صورت گرفت؛

افتتاح خط تولید و رونمایی از کشنده برند ایرانی ''دیما'' با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۵:۵۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۱۶۹۸
افتتاح خط تولید و رونمایی از کشنده برند ایرانی ''دیما'' با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت
در راستای صیانت از تولید داخلی، خط تولید کشنده برند ایرانی ''دیما'' محصول گروه خودرو سازی مایان در شهرک صنعتی کاسپین 1 واقع در هرستان آبیک به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا،  مهدی صادقی نیارکی «معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت» ضمن افتتاح این خط تولید صنعتی، گفت: واحدهای داخلی خودروساز کشور بجای واردات خودروی کامل این توانایی را دارند که کامیون های مورد نیاز داخلی را بازسازی نمایند.

وی در جریان سفر یک روزه به استان قزوین، بیان کرد: بازسازی خودرو منجر به ایجاد اشتغال در کشور می شود و با این اقدام صنعت قطعه سازی توسعه یافته و ارزش افزوده در کشور ایجاد خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه روند تولیدات صنعتی کشور در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال98 را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برای نخستین مرتبه در 3 سال گذشته 2 فصل متوالی یعنی فصل دوم و سوم، صنعت براساس اعلام مرکز آمار از رشد قابل توجهی برخودار بوده است.

صادقی نیارکی گفت : امسال در بخش پروانه های بهره برداری ۷ درصد ، صدور پروانه ۲۲ درصد و سرمایه گذاری ۲۳۰ درصد نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته رشد داشته ایم.

وی رشد حوزه جواز تاسیس را ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: در ۱۱ ماهه امسال ۳۶ هزار فقره جواز تاسیس صادر شده در حالی که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵هزار فقره بوده و این مساله اشتیاق فعالان و تولید کنندگان داخل را می رساند.

صادقی نیارکی با اشاره به فعالیت خودرسازی در استان قزوین؛ بیان کرد : فعالیت این بخش در استان قزوین بیشتر در حوزه خودروسازی تجاری بوده اما در حوزه قطعه سازی قزوین از قطب های صاحب نام کشور است.

وی با اشاره به سفر خود به استان قزوین نیز گفت : این سفر به همراه رئیس کمسیون صنایع و معادن برای بازدید از شرکت مایان صنعت است که در سالهای گذشته نیز فعال بوده و بعد از اعمال محدودیت های بین‌المللی دوباره فعالیت خود را مشخص کرده و در حال حاضر نیز ۲۰ درصد تولیدات آن داخلی است و متعهد شده در مدت زمان کوتاه این بخش را به ۳۰ درصد افزایش دهد.

در این مراسم، معاون امور صنایع وزارت صمت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و استاندار قزوین و جمعی از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

گفتنی است در این سفر یک روزه، معاون امور صنایع وزارت صمت به همراه رئیس سازمان صمت و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین از خط تولید صنایع گلدیران تولید کننده ماشین لباس شویی و ظرف شویی با برند جی پلاس با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر مستقر در شهرک صنعتی کاسپین بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز