معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت خبر داد:

انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازرسی مرتبط با کالاهای اساسی در ۱۱ ماهه سال ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۰۹:۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۱۹۱۷
انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازرسی مرتبط با کالاهای اساسی در ۱۱ ماهه سال ۹۹
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به انجام یک میلیون و 702 هزار و 127 بازرسی در یازده ماهه امسال در خصوص 17 قلم کالاو خدمت اولویت دار ، از نظارت ویژه بر بازار این نوع کالاها خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، سیدجواد احمدی با اعلام تداوم بازرسیها بر بازار کالاها و اقلام اساسی مردم ، به آمار بازرسی سازمانهای صنعت معدن و تجارت استانها در یازده ماهه امسال اشاره کرد و افزود : در مدت مذکور یک میلیون و 702 هزار و 127 مورد بازرسی در قالب طرحهای مختلف نظارتی در سراسر کشور انجام شده است.

وی هدف از اجرای این طرحهای نظارتی را بررسی قیمتها، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و بیان کرد : آمار بازرسیهای انجام شده طی این مدت نشانگر آن است که بیشترین بازرسیها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل فرآورده های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، مواد لبنی، شکر، روغن نباتی و ... بوده و پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی ، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این مدت روند بازرسی از اصناف در جلوگیری از تخلفات به خوبی انجام و ‌بر اساس قانون با هر گونه گرانفروشی و احتکار به شدت برخورد می‌شود. خاطر نشان کرد : تعداد بازرسیهای انجام شده در بازار گوشت مرغ و تخم مرغ طی مدت مورد اشاره ، جمعاً 213 هزار و 732 مورد بوده و در همین راستا برای 18هزار و 339 واحد صنفی متخلف برگه گزارش بازرسی به ارزش ریالی بالغ بر یک هزار و 174 میلیارد و 869 میلیون ریال تنظیم و به مرجع رسیدگی کننده ارسال شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: همچنین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب دربازار روغن نباتی ، طی این مدت، با بازرسی از تعداد 109 هزار و 382 واحد عمده، خرده و انبارهای نگهداری روغن نباتی، تعداد 4 هزار و 236 واحد متخلف را به اتهام گرانفروشی و عدم عرضه، شناسایی و پس از انجام تحقیقات تکمیلی با پرونده‌های تخلف جداگانه جمعاً به ارزش بیش از 352 میلیارد و 369 میلیون و 169 هزار و 137 ریال به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی معرفی کردند.

بنابر آمار این مقام مسئول؛ طی همین مدت 294 هزار و 55 مورد بازرسی بر عملکرد واحدهای صنفی ، عمده و خرده فروش و بازارهای میوه در سراسر کشور صورت پذیرفته که 15 هزار و 495 واحد متخلف شناسایی و گزارشات با ارزش یک هزار و 979 میلیارد و 863 میلیون و901 هزار و 326 ریال به ادارات تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.

احمدی با بیان اینکه بازرسی‌ها با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید خواهد شد، گفت: مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها در ماه‌های منتهی به سال و شب عید باشند زیرا در همین راستا با هماهنگیهای مناسبی که با دستگاههای متولی امر نظارت بر بازار انجام شده و با بهره گیری از ظرفیت بازرسی اتاق های اصناف به‌صورت ویژه رصد و پایش روزانه بازار را در دستور کار خود قرار داده و با تمام قوا روی بازار نظارت می‌کنیم

وی تصریح کرد: همچنین مردم در سراسر کشور می توانند گرانفروشی، احتکار و اختفاء ، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه ، عدم صدور فاکتور و هرگونه تخلف در حوزه اقتصادی را از طریق شماره تلفن 124 سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها به ثبت برسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز