معاون وزیر صمت اعلام کرد:

رشد ۵.۴ درصدی بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در ۱۱ ماهه ۹۹/ افزایش ۰.۶ درصدی پرونده‌های تخلف متشکله

۱۴۰۰/۰۱/۰۳ - ۱۴:۲۸:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۵۷۳۰
رشد ۵.۴ درصدی بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در ۱۱ ماهه ۹۹/ افزایش ۰.۶ درصدی پرونده‌های تخلف متشکله
معاون وزیر صمت از افزایش 5.4 درصدی بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در 11 ماه 1399 خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: در 11 ماهه 1399 حدود 3.92 میلیون فقره بازرسی و کنترل از واحدهای صنفی انجام شد.

وی ادامه داد: میزان بازرسی های انجام شده در 11 ماهه ۱۳۹۸ (مدت مشابه) 3.72 میلیون فقره بوده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش 0.6 درصدی پرونده‌های متشکله در این بازه زمانی خبر داد و گفت: در 11 ماهه 1399، نزدیک به 252 هزار فقره پرونده تخلف تشکیل شد که این میزان در مدت مشابه پارسال حدود 250 هزار فقره بوده است.

تابش همچنین با اشاره به آمار تخلفات کشف شده، بیان کرد: در 11 ماهه 1399، نزدیک به 312 هزار فقره تخلف صنفی در چارچوب بازرسی و کنترل های انجام شده کشف گردید.

وی همچنین تصریح کرد: در این بازه زمانی نزدیک به 143 هزار فقره رسیدگی به شکایات مردمی انجام گرفت.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بازرسی‌ها در ایام پایانی سال تشدید شد و در ایام نورزو نیز تداوم دارد، گفت: مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها باشند زیرا در همین راستا با هماهنگی‌های مناسبی که با دستگاههای متولی امر نظارت بر بازار انجام شده و با بهره گیری از ظرفیت بازرسی اتاق های اصناف به‌صورت ویژه رصد و پایش روزانه بازار را در دستور کار خود قرار داده و با تمام قوا روی بازار نظارت می‌کنیم.

تابش تصریح کرد: همچنین مردم در سراسر کشور می توانند گرانفروشی، احتکار و اختفاء ، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه ، عدم صدور فاکتور و هرگونه تخلف در حوزه اقتصادی را از طریق شماره تلفن 124 سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها به ثبت برسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز