وزیر راه و شهرسازی؛

۱۴ هزار کیلومتر پروژه احداث زیرساخت های حمل‌ونقل در حال اجرا است

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۴:۵۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۹۹۹۴۰
۱۴ هزار کیلومتر پروژه احداث زیرساخت های حمل‌ونقل در حال اجرا است
وزیر راه و شهرسازی از فعال بودن ۱۴ هزار کیلومتر پروژه احداث زیرساخت حمل‌ونقل در کشور خبر داد.

به گزارش برنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان افتتاح راه اصلی تیژتیژ-گاران و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه این پروژه در سال ۸۲ آغاز شده است، گفت: اکنون با همت مسئولان و عنایت مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور و حمایت مالی سازمان برنامه و بودجه، با کار ویژه در دو سال گذشته به اتمام رسید و

امروز این هدیه بزرگ و فاخر به مردم عزیز کردستان و کشور تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: افتتاح این راه هم مسیر را کوتاه می‌کند، هم صرفه جویی سوخت را به دنبال دارد و هم به واسطه استاندارد بالا موجب کاهش حوادث می‌شود. امیدواریم افتتاح این مسیرهای جدید بتواند تاثیرات ماندگار خود را برای شکوفایی اقتصادی و اجتماعی در استان کردستان به وجود بیاورد. 

اسلامی با اشاره به افتتاح بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور گفت: امروز همچنین  ۲۰ کیلومتر از کریدور غربی کشور را در مسیر شنال-جنوب افتتاح کردیم. حجم سرمایه‌گذاری در این دو پروژه افتتاح شده بالغ بر ۲۰۰۰ مبلیارد تومان به ارزش محاسبه شده امروز است که با توجه به سابقه تخصیص بودجه، قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست.

وی افزود: این مساله نشان از نگاه ویژه رهبری و دولت به مردم عزیز کردستان دارد. امیدواریم با تکمیل پروژه‌های باقی مانده، مانند فرودگاه سقز و راه آهن و سایر پروژه های راهی، مقدمات شکوفایی و توسعه  اقتصادی استان فراهم شود. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون سراسر ایران کارگاه ساخت راه و راه آهن و فرودگاه و بندر است. بیش از ۱۴ هزار کیلومتر پروژه راه اصلی و بزرگراه و آزادراه در دست ساخت است و به زودی در مراسمی با حضور رییس جمهور تعدادی پروژه ملی افتتاح می‌شود. وزارت راه و شهرسازی تا آخرین روز دولت فعال است و تعطیل نمی‌شود. برای ما مردم و انجام وظیفه و پیشرفت کشور مهم است

بهره‌برداری از جاده سنندج به مریوان در محور تیژتیژ به گاران به طول ۵۲ کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی قطعات یک و ۲ گردنه خروسه و افتتاح ۳۱ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب و بازدید از گردنه ماموخ و تونل و پل قصاب خانه در محور سنندج به دیواندره از برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان  است.

حداث جاده جدید سنندج - مریوان در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان سال ۱۳۸۸ مصوب شد.

با توجه به در دستور کار بودن ایجاد منطقه آزاد تجاری  بانه - مریوان می‌توان گفت شبکه راه‌ها و محورهای ارتباطی غرب استان کردستان تحت تاثیر فعالیت‌ها و مراودات این منطقه قرار خواهد گرفت.

از نظر حجم ترافیک و نیز ایجاد گره‌های بین راهی و همچنین تجهیز امکانات لجستیکی اتمام این طرح یک اولویت برای دولت است تا بتواند سهولتی ۲ چندان در کاهش ترافیک ترانزیتی این مسیر به سمت اروپا باشد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه برای بهره برداری از پروژه جاده جدید سنندج- مریوان به استان کردستان سفر کرد و در فرودگاه سنندج مورد استقبال بهمن مرادنیا استاندار کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گرفت.

مریوان در ۱۳۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز