عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

موضوع استخراج و ماینینگ‌ها نیاز به ساماندهی دارد/ حفظ ثبات نرخ ارز و کاهش نرخ تورم اولویت دولت سیزدهم باید باشد

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۰۵:۳۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۲۵۰۲
موضوع استخراج و ماینینگ‌ها نیاز به ساماندهی دارد/ حفظ ثبات نرخ ارز و کاهش نرخ تورم اولویت دولت سیزدهم باید باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: ماینینگ مدت ها است که آئین نامه اش در هیات دولت مصوب شده ولی نگاه در بحث ماینینگ این نبوده که چارچوب آن تعریف و رسمی شود حالا هر دو موضوع هم استخراج و هم مبادله نیاز به ساماندهی دارد، ایده هایی هم مطرح است ولی هنوز هیچ چیز جمع بندی نشده است.

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با خبرنگار برنا درباره اولویت های دولت سیزدهم گفت: کاری که دولت باید در کوتاه مدت انجام بدهد این است که تلاش کند، ثبات به اقتصاد کشور بازگردد. این ثبات در بحث قیمت‌ها، حفظ ثبات نرخ ارز و کاهش نرخ تورم مطرح است. اگر تورم ریشه کن شود، می تواند یک قدری نرخ تورم را تخفیف بدهد و بازار را تنظیم و از به هم ریختگی نجات بدهد مثل بازار پروتئین و لبنیات و بازارهای مختلفی که با نیازهای اصلی معیشتی مردم، مرتبط است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گام بعدی این است که زیرساخت‌های اقتصاد کشور اصلاح شود و برای اینکه ریشه تورم خشکانده شود کاهش بحث نقدینگی، کاهش شکاف درآمد هزینه های دولت، کسری بودجه، اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام بودجه ریزی کشور و نظام بانکداری و توزیعی باید در دولت بعد به صورت جدی، پیگیری شود.

طغیانی گفت: در دولت روحانی اولویت سیاست خارجی، برجام و غیره بود که این اتفاقات نیفتاد، توقع می رود دولت بعد در این حوزه ها جدی تر وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در رابطه با طرح ساماندهی بازار مبادلات داخلی رمز ارزها گفت: آنچه که ما در مجلس پیگیری می کنیم بحث استخراج و ساماندهی رمزارزها است؛ با توجه به ابعادی که در مسئله برق، توزیع در کشور و رسمی شدن آن دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد: بحث رمز ارزها هنوز جمع بندی نشده که الان رمز ارز ملی مطرح است، ایده هایی مطرح شده البته در مورد این که به چه شکلی بحث مبادله سامان پیدا کند هنوز چیزی جمع بندی نشده است.

طغیانی در پایان گفت: ماینینگ مدت ها است که آئین نامه اش در هیات دولت مصوب شده ولی نگاه در بحث ماینینگ این نبوده که چارچوب آن تعریف و رسمی شود حالا هر دو موضوع هم استخراج و هم مبادله نیاز به ساماندهی دارد، ایده هایی هم مطرح است ولی هنوز هیچ چیز جمع بندی نشده است.7 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز