رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت

۷۵ هزار طرح صنعتی نیمه تمام شناسایی و غربالگری شده است

۱۴۰۰/۱۱/۱۰ - ۱۳:۵۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۲۳۲۴
۷۵ هزار طرح صنعتی نیمه تمام شناسایی و غربالگری شده است
رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت گفت: یکی از اولویت های ما در این طرح آمایشی ، اولویت دادن به تکمیل طرح های نیمه تمام است که در این راستا تاکنون 75 هزار طرح نیمه تمام صنعتی در سراسر کشور شناسایی شده که برای تکمیل آنها بایستی برنامه ریزی شود.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت،  احمد تشکینی در جلسه تبیین طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری که صبح یکشنبه در سالن جلسات سازمان صمت قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در دهه‌های اخیر عدم توجه به آمایش مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده و به همین علت طی ۴ ماه گذشته یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در وزارت صمت شناسایی طرح‌های اولویت دار سازمان برنامه و بودجه است تا طبق این برنامه عمل کنیم.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت ابراز کرد: تدوین سند آمایش یکی از مهمترین پروژه‌های دولت سیزدهم و وزارت صمت به شمار می‌رود که بر اساس توانمندی‌ها و پتانسیل‌های هر استان و شهرستان آماده می‌شود.

وی اذعان کرد: در این طرح پتانسیل هر استان به تفکیک شهرستان‌ها شناسایی می‌شود و طی ۴ سال آینده میزان اشتغال هر استان و شهرستان احصا و بر اساس می‌شود و طبق این دو مشخصه تصمیم‌گیری می‌شود که کدام طرح‌ها در ایتان قابلیت عملیاتی شدن دارد.

تشکینی عنوان کرد: هم اکنون برای ۲۸ استان کشور چهارچوب اولیه تعریف شده و تمام سازمان‌های برنامه ریزی ورودی اطلاعاتی ارائه کرده‌اند.

وی گفت: ما مکاتباتی برای اجمال همکاری با نمایندگان مجلس هر حوزه‌ای داشته‌ایم تا طرح‌های قابل اجرا در نقاط مد نظر خود را معرفی کنند و همچنین با استانداری‌ها، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، سازمان برنامه و بودجه و … تبادل نظر داشته‌ایم تا به چوب اولیه برسیم.

تشکینی عنوان کرد: تمام اطلاعات استان‌ها در پرتال سازمان صمت بارگذاری می‌شود تا ذینفعان اطلاعات را بررسی کنند و جمع بندی صورت بگیرد و در خصوص سند اجرایی عملیاتی این طرح به جمع بندی برسیم.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش وزارت صمت یادآورشد: اولویت ما تکمیل طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است که این طرح ها با رویکرد آمایش سرزمین انتخاب شده و مورد توجه قرار می گیرد.

تشکینی گفت: در سال آینده سراغ محورهای دیگری از جمله نبود توازن و تعادل در بخش صنعت خواهیم رفت و مشکلات را بررسی و برای رفع آن اقدام خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: اطلاعات صنعتی 28 استان کشور استخراج و بارگذاری شده و پتانسیل و ظرفیت های صنعتی، معدنی، تجاری و خدماتی 450 شهرستان جمع آوری شده که مورد بررسی قرار می گیرد.

تشکینی اضافه کرد: طرح تدوین شده انعطاف لازم را برای هر گونه تغییر و اصلاح دارد و در نشست های استانی با استفاده از نظر کارشناسان نسبت به رفع نواقص آن اقدام می کنیم.

وی اظهارداشت: در استان قزوین برای سال 1404 سهم اشتغال صنعت و معدن حدود 20 هزار نفر پیش بینی شده که در شهرستان قزوین 9 هزار نفر، شهرستان البرز 3500 نفر، آبیک 1500 نفر و برای سایر شهرستانها نیز در مجموع 6 هزار نفر پیش بینی کرده ایم.

این مسئول تصریح کرد: همچنین 400 طرح ایجادی در استان قزوین پیش بینی شده و در کنار آن تکمیل طرح های نیمه تمام نیز در اولویت قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز