قیمت گوشت قرمز در جولان دلالان پرواز کرد

۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۱۰:۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۹۹۹۳
قیمت گوشت قرمز در جولان دلالان پرواز کرد
بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار خبرگزاری برنا از بازار، قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته گذشته متغیر بوده و روند صعودی داشته است این در حالی است که دلالان سودجو تلاش دارند قیمت سازی کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هرکیلو شقه گوسفندی۱۶۲هزارتومان، قلوه‌گاه گوسفندی ۱۵۹ هزارتومان، سردست و گردن گوسفندی ۱۵۲ هزارتومان، ران گوسفندی ۱۸۹ هزارتومان، راسته و ماهیچه گوسفندی بیش از ۲۶۵ هزارتومان و ران گوساله ۲۳۱هزارتومان است.

قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

افزایش قیمت گوشت قرمز و رسیدن آن به بیش از ۲۰۰ هزارتومان از ماه‌های گذشته در حالیست که مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور می‌گوید با وجود افزایش قیمت همه مولفه‌های تولید قیمت دام زنده نه تنها افزایش معقولی نداشته بلکه از اسفند ماه سال گذشته روند نزولی نیز به خود گرفته است و با وجود اینکه عرضه دام زیر قیمت واقعی اتفاق افتاده و صادرات هم ممنوع است، اما گوشت قرمز همچنان با قیمت های بالا به دست مردم می رسد. که این موضوع حاکی از عدم وابستگی قیمت گوشت به دام زنده در شرایط کنونی است.
53997-51BF6C03-6B20-451C-846F-8EA78101E5D3در ادامه افزایش گوشت قرمز در سطح شهر الخصوص در آستانه عید قربان علی شهرام فقیهی مدیر ارزیابی و پشتیبانی حوزه بهره‌برداری سازمان میادین میوه و تره‌بار در مورد افزایش قیمت گوشت و توزیع دام زنده در سطح شهر با اشاره به عرضه 25 هزار راس دام در جایگاه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار، افزود: در عید قربان سال جاری حدود 16 هزار و 200 راس دام بفروش رسید که از این تعداد حدود 7 هزار و 982 راس دام ذبح شد.

وی میزان زنده فروشی دام را حدود 8 هزار 218 راس دانست و افزود: شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی باعث شد سازمان میادین 2 سال عرضه دام و گوشت را متوقف کند؛ اما بنا به تدابیر اندیشیده شده عرضه دام در سال جاری صورت گرفت.

فقیهی تاکید کرد: عرضه دام در عید قربان برای شهرداری تهران منفعتی ندارد و با هدف حفظ سلامت مردم و برگزاری درست و بهداشتی این مراسم شهرداری در این قضیه ورود کرد. سازمان میادین  از 3 ماه پیش هماهنگی‌ها لازم برای اجرای درست این مراسم را انجام داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت دام و گوشت درعید قربان انگیزه برگزاری این مراسم را از مردم سلب کرد؟ افزود: در سال جاری تلاش کردیم که تولیدکنندگان اصلی دام سبک در جایگاه‌های عرضه دام قرار بگیرند؛ تولیدکنندگانی مانند اتحادیه‌های عشایری و ستاد اجرایی فرمان امام. اما از سوی دیگر فرصت برای بخش خصوصی نیز فراهم شد و آنها نیز در جایگاه‌های شهرداری ورود کردند.

مدیر ارزیابی و پشتیبانی حوزه بهره‌برداری سازمان میادین میوه و تره‌بار با بیان اینکه سقف قیمت دام زنده کیلویی 85 هزار تومان تعیین شد، افزود: که به دلیل عدم تقاضا و خرید مردم به کیلویی 83 تومان رسید و بازم به دلیل نبود مشتری و خرید دام زنده در سطح شهر قیمت دام زنده به کیلویی 75 تومان هم رسید.

به گزارش برنا؛ این کاهش تقاضا در حالی بود که شقه گوسفندی کیلویی 139 تومان بود و عملا گران فروشی شهرداری در عرضه پالس افزایش گوشت قرمز را در بازار دارد و بلافاصله ؛ نرخ‌ها در بازار افزایش چشمگیری پیدا کرد؛ معمولا قیمت گوشت در بازار دو برابر قیمت گوسفند زنده است.

دلالان سودجو معمولا از دامدار منافع بیشتری می برند و توانسته اند بازار گوشت قرمز را در دست بگیرند و همین افراد هر از چند گاهی به سراغ بازارهای دیگر رفته و پالس افزایش قیمت در آن حوزه را به صدا در می آورند.
محمد-مخبریکی از دستورات اکید محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ورود قاطع و برخورد جدی سازمان تعزیرات با گران فروشی هاست؛ این در حالی است که مردم مطالبه برخورد با دلالان را دارند؛ اگر بازرسی های دوره ای و مستمر ماموران تعزیرات و بازرسان اتحادیه از مراکز مختلف عرضه گوشت وجود داشته باشد قطعا قیمت ها در سراشیبی سقوط افتاده و رضایت عامه جامعه بیشتر جلب می شود. 

انتهای پیام/

نظر شما