ایتالیا واردات نفت روسیه را کنار نمی‌گذارد

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۷:۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۴۰۷۱۷۲
ایتالیا واردات نفت روسیه را کنار نمی‌گذارد
وزیر انرژی ایتالیا گفت: ایتالیا آنقدر خودکفا در بحث انرژِ نیست که فعلاً خریدها را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، به گفته ژیلبرتو پیچتو فراتین، وزیر محیط زیست و امنیت انرژی ایتالیا ، ایتالیا همچنان به گاز طبیعی روسیه متکی است، گازی که علیرغم درخواست اتحادیه اروپا برای ممنوعیت به واردات آن ادامه می دهد.

بر اساس گزارش راشاتودی،وی در مصاحبه با روزنامه La Stampa گفت: روز گذشته 250 میلیون متر مکعب گاز وارد ایتالیا شده است که 90 میلیون متر مکعب آن از الجزایر است که این کشور به "تامین کننده اصلی" این کشور تبدیل شده است. 

وی افزود: 30 میلیون مترمکعب هنوز از روسیه می آید و میانگین حجم روزانه ازاین کشور به حدود 20 میلیون مترمکعب می رسد.

وزیر نیرو تصریح کرد: خوشبختانه 25 میلیون متر مکعب دیگر از طریق خط لوله گاز ترانس آدریاتیک، حدود 10 میلیون متر مکعب از نروژ و 45 میلیون متر مکعب بار گاز مایع در پایانه‌های گازی‌سازی مجدد ما وارد می‌شود.

وی طرح انتقال انرژی ایتالیا را با «برگشت ساعت شنی» مقایسه کرد که باعث می‌شود در جنوب به دنبال گازی باشیم که قبلاً از شمال می‌آمد و در آینده می‌تواند ایتالیا را در موقعیت برتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی قرار دهد. "

وزیر محیط زیست گفت: ما هنوز ساعت شنی را واژگون نکرده ایم. روسیه همچنان به صادرات گاز علاقه دارد و ما در شرایط خودکفایی قرار نداریم. ما هنوز از تونل خارج نشده ایم .

به گفته Pichetto Fratin، ایتالیا زمستان امسال را پشت سر خواهد گذاشت، "اما نگرانی همچنان قوی است زیرا از ماه مه باید ذخایر را برای پوشش فصل زمستان آینده پر کنیم و این یک کار دشوار است."

ایتالیا، همراه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، با تورم بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند که عمدتاً ناشی از افزایش هزینه های انرژی بوده است. 

این کشور تقریباً 75 درصد انرژی خود را به واردات متکی است. در آغاز سال جاری، 40 درصد گاز خود را از روسیه دریافت می کرد، اما واردات آن بعداً به دلیل تحریم های مسکو و خرابکاری خط لوله نورد استریم کاهش یافت.

در ماه اکتبر، گروه انرژی Eni اعلام کرد که روسیه اکنون تنها حدود 10 درصد از واردات گاز ایتالیا را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز