افزایش ۳.۵ درصدی تولید برق در خوزستان

۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۱۲:۰۳:۱۲
کد خبر: ۱۴۴۱۰۷۶
افزایش ۳.۵ درصدی تولید برق در خوزستان
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در 11 ماهه سال جاری تولید برق در استان در مقایسه با سال گذشته 3.5 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید مهرداد بلادی ‌موسوی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: در 11 ماهه سال جاری 36 هزار و 480 گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل 3.5 درصد رشد داشته است.
وی افزود: از این مقدار برق تولیدی 28.4 درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، 70.2 درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود 1.4 درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از 25 هزار و 621 گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، 60 درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و 40 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) تولید و به شبکه تحویل شده است.
بلادی موسوی اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با 39 هزار و 754 گیگاوات ساعت 3.3 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف بهمن‌ ماه با مصرف 3 هزار و 866 مگاوات نسبت به پیک بار مشابه سال قبل، 2.57 درصد رشد داشته است.
بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با 13 هزار و 196 مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و 27 مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز