بذرپاش: سفرهای دریایی بیش از ۶۳ درصد افزایش داشته است/ استقبال مسافران از حمل و نقل ریلی

۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۹:۰۱:۰۵
کد خبر: ۱۴۵۲۱۵۹
بذرپاش: سفرهای دریایی بیش از ۶۳ درصد افزایش داشته است/ استقبال مسافران از حمل و نقل ریلی
وزیر راه گفت: تا روز گذشته در حوزه دریایی بیش از یک میلیون و ۸۰۲ هزار مسافر از بندرها و سواحل جنوبی به جزائر مسافرت کردند و بیش از ۲۰۴ هزار خودرو به همراه آن‌ها منتقل شد، این آمار بیش از ۶۳ درصد رشد کرده است؛ که در حوزه گردشگر دریایی ۶۳۴ هزار نفر از امکانات سواحل جنوبی و شمالی استفاده کرده اند و به نسبت سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این محور یکی از پر ترددترین راه‌های کشور به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی قلمداد می‌شود، گفت: امروز نهمین روز از اجرای طرح نوروزی در کشور است، این طرح از ۲۴ اسفند آغاز شده است.

وی در خصوص آخرین آمارهای ترددی در حوزه‌های مختلف هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی، یادآور شد: تا روز گذشته در حوزه دریایی بیش از یک میلیون و ۸۰۲ هزار مسافر از بندرها و سواحل جنوبی به جزائر مسافرت کردند و بیش از ۲۰۴ هزار خودرو به همراه آن‌ها منتقل شد، این آمار بیش از ۶۳ درصد رشد کرده است؛ که در حوزه گردشگر دریایی ۶۳۴ هزار نفر از امکانات سواحل جنوبی و شمالی استفاده کرده اند و به نسبت سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

این مقام مسؤول به تشریح آمار حوزه ریلی پرداخت و گفت: ۵۷ هزار و ۸۶۰ نفر تا پایان روز گذشته از قطار برای مسافرت استفاده کردند که به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته اند.

وی با بیان اینکه در حوزه هوایی بیش از یک میلیون و ۹۶ مسافر به مقاصد داخلی و خارجی سفر کردند، افزود: ۷۷ هزار و ۲۶۷ پرواز داخلی و هزار و ۶۶۷ پرواز خارجی به مسافرات خدمات رسانی داشته‌اند و به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

وزیر راه در ادامه به تشریح ترددهای جاده ای پرداخت و اضافه کرد: در حوزه جاده ای ۱۷ میلیون و ۲۶۷ هزار تردد ثبت شده است که رشد ۱۱ درصدی را شاهد هستیم و از این تعداد ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار نفر از حمل و نقل عمومی استفاده کردند.

به گفته بذرپاش، در مجموع در بالاترین سطح از تردد در جاده‌های کشور در حوزه‌های مختلفی هستیم که سعی کردیم از زحمات این قشر قدردانی داشته باشیم که تعطیلات نوروزی را مشغول خدمتگزاری به مردم هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما