۱۵ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش

۱۴۰۲/۰۱/۱۶ - ۱۳:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۵۶۴۸۶
۱۵ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
وضعیت بارندگی‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۱) تا ۱۲ فروردین نشان‌دهنده رشد ۶ درصدی بارش‌ها در کشور است، اما با این وجود ۱۵ استان کاهش بارش را تجربه کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روند بارش‌ها در کشور بیانگر نامتوازن بودن بارش‌ها است، به‌گونه‌ای که در برخی استان‌ها شاهد رشد بارش و در برخی کاهش بارش هستیم.

تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور بیانگر آن است که استان هرمزگان از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا ۱۲ فروردین ۹۴.۹ میلیمتر بارش دریافت کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۰۱.۳ میلیمتر بارش داشته، با کاهش ۵۳ درصدی همراه شده که مقام نخست کم بارش ترین استان ها را به خود اختصاص داده است.

در مدت یاد شده، استان گلستان ۲۰۲.۱ میلیمتر بارش داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۳۱۲.۱ میلیمتر بارش داشته با کاهش ۳۵ درصدی روبه‌رو شده است.

استان اردبیل هم در این مدت ۱۱۸.۵ میلیمتر بارش داشته که در مقایسه با ۱۷۳.۴ میلیمتر بارش مدت مشابه پارسال، کاهش ۳۲ درصدی تجربه کرده است.

برپایه این گزارش، در مدت مذکور استان گیلان ۵۱۶.۲ میلیمتر بارش(افت ۳۱ درصدی)، استان کرمان با ۸۳.۳ میلیمتر بارش (کاهش ۳۰ درصدی)، استان مازندران با ۳۱۲.۸ میلیمتر بارش (کاهش ۲۸ درصدی)، استان قزوین با ۱۵۵ میلیمتر بارش (کاهش ۲۳ درصدی)، استان سیستان و بلوچستان با ۵۱.۷ میلیمتر بارش (کاهش ۱۹ درصدی) و استان آذربایجان شرقی با دریافت ۱۳۰.۵ میلیمتر بارش (افت ۱۸ درصدی)‌ داشته است.

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۲ فروردین ماه استان قم با ۹۴ میلیمتر بارش (کاهش ۱۸ درصدی)، استان خراسان رضوی با ۸۴.۲ میلیمتر بارش (افت ۱۲ درصدی)، استان مرکزی با ۱۶۹.۲ میلیمتر بارش (کاهش ۱۱ درصدی)، استان آذربایجان غربی با ۲۰۵.۷ میلیمتر بارش (افت هشت درصدی)، استان البرز با ۲۴۱.۵ میلیمتر بارش (کاهش ۲ درصدی)‌ و استان خراسان شمالی با ۱۳۷.۶ میلیمتر بارش (افت یک درصدی) داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز