رفع تصرف ۶۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهرستان سراوان

۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - ۱۶:۴۴:۲۴
کد خبر: ۱۴۵۸۳۴۱
رفع تصرف ۶۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهرستان سراوان
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۶۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهر سراوان به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عطاء اله اکبری از رفع تصرف ۶۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهرستان سراوان خبر داد و افزود:این میزان رفع تصرف اراضی دولتی در ۵۰ قطعه و در محدوده محلات احمد آباد، غفور آباد، لب سنگی و شهید رجایی شهر سراوان طی ۲ عملیات از بامداد امروز ۲۰ فروردین ماه تاکنون از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی خارج شده است.

وی تاکید کرد: برخورد با متصرفان اراضی دولتی همواره از اولویت های مهم این اداره کل بوده بطوری که تاکنون اقدامات خوبی نظیر بازگرداندن حدود ۳۰۰ هزار متر مربع از ارضی دولتی در محدوده تحت پوشش این اداره کل به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته صورت گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان یادآور شد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند، برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.

اکبری ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت از اراضی، اداره حراست و معاونت املاک و حقوقی و ادارات شهرستان های مختلف راه و شهرسازی استان ضمن رفع تصرف مذکور با هوشیاری و گشت شبانه روزی در کل استان فرصت تصرف اراضی به اشخاص سودجو نداده و از زمین‌های ملی و دولتی در برابر تصرف حفاظت و حراست کرده اند.

وی تاکید کرد: اشخاصی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان را دارند ابتدا استعلام لازم از اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند، چراکه هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: جلوگیری از هرگونه اختلال، تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و برخورد با متخلفان و معرفی آنها به مراجع قضایی از وظایف مهم یگان حفاظت از اراضی دولتی این اداره کل است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز