اتحادیه اروپا ممنوعیت غلات اوکراین را تمدید کرد

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۷:۳۵:۲۵
کد خبر: ۱۴۸۲۱۸۹
اتحادیه اروپا ممنوعیت غلات اوکراین را تمدید کرد
کمیسیون اروپا ممنوعیت واردات غلات اوکراینی به لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی و بلغارستان را تا 15 سپتامبر تمدید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، رویترز به نقل از رابرت تلوس، وزیر کشاورزی لهستان گزارش داد: کمیسیون اروپا ممنوعیت واردات غلات اوکراینی به لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی و بلغارستان را تا 15 سپتامبر تمدید کرد.

ممنوعیت قبلی اتحادیه اروپا برای گندم، ذرت، کلزا و تخمه آفتابگردان اوکراین برای پنج کشور عضو در تاریخ 5 ژوئن به پایان می رسد.

تلوس در توییتر نوشت: ما پیش‌نویس مقررات جدیدی را از اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم که واردات 4 محصول به این 5 کشور را ممنوع می‌کند. تاریخ اجرایی پیش بینی شده در پیش نویس 15 سپتامبر سال جاری است.

 

در ماه مه، کمیسیون اروپا «اقدامات پیشگیرانه استثنایی و موقت» را بر واردات این چهار کالا از اوکراین اعمال کرد تا از تأثیر کاهش شدید قیمت ها در کشورهای همسایه اتحادیه اروپا بکاهد.

به گفته کمیسیون اروپا، این اقدام برای رسیدگی به نگرانی‌های کشاورزان در لهستان، مجارستان، رومانی، اسلواکی و بلغارستان که به دلیل هجوم غلات اوکراینی متحمل خسارات قابل توجهی شده‌اند، وضع شده است.

سال گذشته اتحادیه اروپا برای حمایت از اقتصاد این کشور، عوارض گمرکی تمام محصولات کشاورزی اوکراین را به مدت یک سال به حالت تعلیق درآورد. 

با این حال، مازاد غلات باعث شده است که تولیدکنندگان اتحادیه اروپا با آنچه رقابت ناعادلانه تلقی می کنند مبارزه کنند.

 
 

صادرات محصولات اوکراینی که اتحادیه اروپا آن را "برای تغذیه جهان و پایین نگه داشتن قیمت مواد غذایی حیاتی" توصیف کرد، ابتدا به مقصد آفریقا و خاورمیانه بود، اما در عوض در اروپای شرقی گیر کرد و معیشت تولیدکنندگان محلی را به خطر انداخت.

در 31 مه، کمیسر کشاورزی اتحادیه اروپا، یانوش وویچیچوفسکی، گفت که علیرغم مخالفت شدید اوکراین، تمدید محدودیت ها حداقل تا پایان اکتبر ضروری است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز