۲۲ پرونده قتل عمد در ایلام به صلح و سازش ختم شد

۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۱۶:۴۴:۲۸
کد خبر: ۱۴۸۰۵۵۶
۲۲ پرونده قتل عمد در ایلام به صلح و سازش ختم شد
معاون مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری ایلام گفت: طی یکسال گذشته با تلاش هیات‌ های صلح استان ۲۲ مورد از پرونده های قتل عمد به صلح و سازش منتهی شده اند.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌برنا از ایلام، حجت‌الاسلام محسن رستمی روز چهارشنبه در آیین آغاز بکار ستاد صبر شهرستان آبدانان اظهار کرد: اساسنامه اجرایی ستاد صبر دادگستری با رویکرد مردمی کردن فعالیت های قضایی تهیه و تدوین شده و بعنوان راهبرد مفید و متقن هیات صلح و سازش استان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اصول شوراهای حل اختلاف و اقدامات مصلحان مردمی را الگوی موفق حقوق بشر دانست و افزود: ۷۵۰ نفر از معتمدان و بزرگان طوایف در قالب ۲۳۴ هیات صلح و سازش بصورت افتخاری با ستاد صبر دادگستری استان همکاری دارند.

حجت الاسلام رستمی از راه اندازی هیات‌ های صلح و سازش در کلانتری ها و بقاء متبرکه استان خبر داد و تاکید کرد: تشکیلات ستاد صبر دادگستری استان در شهرستان‌های ایلام ، ایوان ، ملکشاهی ، دهلران ، مهران ، آبدانان ، چرداول و بخش زرنه بطور رسمی شکل گرفته و این نهاد مردمی تا پایان سال جاری در دیگر نقاط استان نیز شکل خواهد گرفت.

امام جمعه آبدانان نیز در این آیین با تشریح نقش مصلحان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ایجاد آرامش در بین مردم و شکل گیری تمدن اسلامی و جامعه ایمانی همراه با تامین امنیت فردی و اجتماعی مهم ترین اهداف و آرمان همه پیامبران بوده است.

حجت‌الاسلام محمد سوری خانواده را مقدس ترین نهاد اجتماعی عنوان کرد و افزود: مساعدت معتمدان و ریش سفیدان محلی با دستگاه قضایی بازوی این نهاد حاکمیتی محسوب می‌شود که ضمن توسعه امنیت اجتماعی ، زمینه ساز رفع مشکلات قوه قضائیه و کاهش پرونده های ورودی به محاکم و دادگستری های استانهاست.

انتهای پیام

نظر شما