مشاغل اداری و معضل چاقی

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۱۲:۳۱:۳۸
کد خبر: ۴۶۶۲۹۱
مشاغل اداری و معضل چاقی
نمایندگان محترم مجلس برای بازدید از مناطق صعب العبور حوزه انتخابیه خود به منظور جلوگیری از ائتلاف وقت وبروز هرگونه مشکلات قلبی وعروقی هم خود و همراهان همیشگی اضافه وزن نداشته باشند که ممکن است منجر به بروز ناراحتی ازقبیل سکته شود.

برنا ایلام-از طرف دیگر افراد چاق، اشتغال به کار اداری، حجم کار روزانه و خستگی از انجام وظایف اداری را به عنوان بهانه اصلی عدم تحرک خود بیان می‌کنند. مطالعات جدید نیز تایید می‌نماید که مشاغل اداری که همراه با نشستن طولانی‌مدت پشت میز کار می‌باشند، خطر ابتلا به چاقی را به طور فزاینده‌ای افزایش می‌دهند.

چاقی یک بیماری اپیدمیک است که به طور مشکل‌آفرین‌ رو به افزایش است. از آنجایی که محل کار ما خانه دوم ما محسوب می‌شود و از طرف دیگر رژیم‌های غذایی سنتی ما تبدیل به مصرف فست‌فود‌های پر از چربی‌های اشباع  شده است، عدم تحرک به همراه رژیم غذایی ناصحیح در افزایش ریسک ابتلا به چاقی نقش بسزایی دارد.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده روی میزان فعالیت بدنی مردم در اروپا، محققان پیش‌بینی نموده‌اند که در سال 2015 میلادی 2‌میلیارد نفر مبتلا به افزایش وزن در سراسر دنیا وجود خواهند داشت و بیش از 700 میلیون نفر چاق خواهند بود. متاسفانه باید پذیرفت که به دلیل شیوه زندگی امروزی، این روند در جامعه ما نیز سیر فزاینده‌ای تقریبا مشابهی خواهد یافت.

اگرچه خیلی از افراد که شغلشان با پشت میزنشینی و عدم تحرک همراه است،  معمولا از اثر بی‌تحرکی در ابتلای به چاقی آگاهند ولی این آگاهی باعث تغییر در عادات و رفتار زندگی آنان اعم از کارمندان و کارفرمایان نشده و به عبارتی به اهمیت این موضوع به طور جدی در تامین سلامتی‌شان ایمان نیاورده‌اند. فاکتورهای دیگر شامل استرس‌های مربوط به کار، انجام اضافه‌کاری و اشتغال به کارهای جانبی باعث آنچنان مشغله‌ای در این افراد گردیده که توصیه به انجام فعالیت بدنی را به نکته‌ای کلیشه‌ای تبدیل کرده است.

نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که 31 درصد از مردم ایرلند، 55 درصد از مردم یونان و کرواسی و 61 درصد از فرانسوی‌ها هیچ فعالیت بدنی و ورزشی در سر کار خود ندارند. مطالعه‌ای که اخیرا در مجله علمی ‌طب پیشگیری آمریکا چاپ شده است نیز نشان می‌دهد که در افرادی که بیش از 6 ساعت در روز به کارهای پشت میزی یا نشستن در برابر کامپیوتر مشغول هستند، خطر ابتلا به چاقی بمراتب بیش از افرادی است که یک ساعت در روز در پشت میز می‌نشینند.

نکته عملی: سیر پیش رونده چاقی همراه با عدم تحرک ناشی از مشاغل اداری که به عنوان یک واقعیت غیر قابل انکار در آمده است، در آینده نه چندان دور به معضلی تبدیل خواهد شد که علاوه بر عوارض فراوان بر سلامتی شهروندان، اثرات سوء‌اقتصادی را به همراه خواهد داشت. لذا اختصاص زمانی برای فعالیت بدنی شاغلین و نیز ایجاد تسهیلاتی در این زمینه توسط کارفرمایان ضرورتی انکارناپذیر است، که اثرات مفید آن علاوه بر سلامتی جامعه تاثیرات مثبت اقتصادی نیز به بار می‌آورد

نمایندگان محترم مجلس برای بازدید از مناطق صعب العبور حوزه انتخابیه  خود به منظور جلوگیری از ائتلاف وقت وبروز هرگونه مشکلات قلبی وعروقی  هم خود  و همراهان همیشگی اضافه وزن نداشته باشند که ممکن است منجر به بروز ناراحتی ازقبیل سکته شود.

بیشتر مواظب همراهان چاق باشید زیرا ممکن است شما هم چاق شوید

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز