تسهیلات حمایتی به آسیب‌دیدگان از کرونا در حوزه صنایع دستی پرداخت می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۳:۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۰۱۳۶۴۴
تسهیلات حمایتی به آسیب‌دیدگان از کرونا در حوزه صنایع دستی پرداخت می‌شود
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به لزوم توجه به صنایع دستی از پرداخت تسهیلات حمایتی به آسیب‌دیدگان از کرونا در حوزه صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ علی‌اصغر مونسان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع دستی در حوزه فرش دستباف و صنایع چوب وابسته در اسلامشهر ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت و روند رو به رشد طرح تجاری‌سازی صنایع دستی اظهار داشت: در این بازدید خط تولید صنایع دستی که همه بخش‌های صنایع دستی را در خود جای داده است مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این خط تولید کار تلفیقی بسیار خوبی از هنرهای مختلفی که در عرصه صنایع دستی وجود دارد و در این شهرستان اتفاق افتاده فعال هستند تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه صنایع دستی بخش کاربردی کردن صنایع دستی برای بزرگ شدن بازار از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار بود که هم اکنون محقق شده و تقریباً تمام ملزومات یک خانه ایرانی اینجا طراحی می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بافت‌ها و اشیاء با کیفیت تولید شده ایرانی افزود: هویت ایرانی اسلامی سال‌ها پس از انقلاب توسط مسئولان ارشد نظام به ویژه مقام معظم رهبری مورد تأکید است و اکنون خوشحالم که اعلام کنم هنرمندان صنعتگر ما این مورد را محقق کرده‌اند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس ادامه داد: آثار و هنرهای صنایع دستی برگرفته از مدیریت‌های ایرانی اسلامی است و سال‌ها فکر می‌کردیم که استفاده از این هنرها نشانه‌های عقب‌ماندگی است و آن‌ها را کنار گذاشته و به سمت طرح‌های اروپایی رفته بودیم، در حالی که داشته‌های فرهنگی بسیار خوبی داریم که اکنون در قلب اروپا با قیمت‌های بسیار خوب مورد توجه بوده و در جامعه امروز ایران نیز جاری شده است.

مونسان با بیان اینکه تمام تلاشمان را به خدمت گرفته‌ایم تا بازار صنایع دستی ایران بزرگ شود گفت: این موضوع یکی از مزیّت‌های ظرفیت داخلی کشور است که هیچ موردی اعم از ورشکستگی و بحران بر آن مؤثر نیست.

وی بیان کرد: یکی از معضلات صنایع دستی این بود که هنرمندان به طور جدا و واحدهای کوچک با آن کار می‌کردند و نیاز بود که سرمایه‌گذارانی در عرصه حاضر شوند و هنرمندان و واحدهای کوچک را کنار یکدیگر قرار دهند تا با ایجاد هم‌افزایی شرایط بهتر و متناسب با سلیقه بازار ارائه شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به اثر ویروس کرونا بر بازار صنایع دستی افزود: دیدیم که در بدترین شرایط مالی دولت، کمک‌های مالی خوبی از سوی دولت به آسیب‌دیدگان کرونا اختصاص یافت و نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان در همین بخش سقف حمایتی بود که توسط دولت تجهیز شد و از 10 بخشی که مقرر شد توسط دولت حمایت شوند، 3 بخش مربوط به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که یک بخش آن تولید و فروش صنایع دستی است.

مونسان همچنین خاطرنشان کرد: تنها بخشی که فروش هم در آن مشمول حمایت واقع شده، صنایع دستی است و همه عزیزان فعال در این بخش می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمتی که دولت در اختیار آن‌ها گذاشته بهره ببرند.

 

6

5

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز