به مناسبت روز خبرنگار؛

امام جمعه شهرستان ملارد پای درد دل خبرنگاران نشست/ با خبری صحیح می شود مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع کرد /نهاد نمازجمعه نهاد خدمتگزاری برای مردم / نهاد امام جمعه از مظلوم ترین نهادها واقع شده/ شهرستان ملارد در رزمایش کمک های مومنانه خوش درخشید

۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۱۳:۳۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۰۸۵۷
امام جمعه شهرستان ملارد پای درد دل خبرنگاران نشست/ با خبری صحیح می شود مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع کرد /نهاد نمازجمعه نهاد خدمتگزاری برای مردم / نهاد امام جمعه از مظلوم ترین نهادها واقع شده/ شهرستان ملارد در رزمایش کمک های مومنانه خوش درخشید
آئین تجلیل از خبرنگاران در دفتر امام جمعه شهرستان ملارد با حضور یزدان یار معاون سیاسی فرمانداری و پور روشن رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در نشست جمعی از خبرنگاران فعال شهرستان ملارد که به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر به ویژه شهید محمود صارمی ، روز خبرنگار و اعیاد قربان تا غدیر خم را تبریک گفت.

درابتدای این مراسم امیر اسماعیل پورروشن رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد با توجه به جایگاه والای ائمه جماعت در همیاری و کمک رسانی ، با اشاره به مشکلات و سختی کار خبرنگاران از جمله معیشتی و اقتصادی و تاکید بر پیگیری های فراوان برنجی فرماندار ملارد برای رفع این مشکلات به ایراد سخنرانی پرداخت و دفتر امام جمعه را متولی و حامی در کنار مسئولین و خبرنگاران دانست.

در این نشست صمیمی امام جمعه شهرستان ملارد ضمن ابراز همدردی، پای درد دل خبرنگاران نشست و آنها را در مرتفع سازی مشکلات و دغدغه هایی که همواره بر سر راه وجود دارد همراهی کرد.

حجت الاسلام حسینی نوری خطاب به خبرنگاران ملارد اظهار کرد: همانگونه که می دانید در مبحث نماز جمعه ، پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب در پی داشتیم و این مهم نکته ای همراه خود دارد که نهاد نماز جمعه بهترین تریبون مردمی برای بیان و حل مشکلات است و دقیقا کار ما هم بنوعی به مثابه کار شما خبرنگاران می باشد و از این تریبون در جهت رفع مسائل و معضلات در شهرستان استفاده می کنیم.

وی افزود: در راستای حل مشکلات مردم چه در جلسات و چه در تریبون نماز جمعه خط قرمزی نداریم و گفتمان خواهیم کرد و در زمینه های کلان نیز اگر به مردم و شهر ضرری وارد شود ورود خواهیم یافت تا مشکل برطرف گردد که خدا را شاکریم برخی از آنها مانند ساخت بیمارستان و نمونه هایی از این مجموعه ها را در سطح شهرستان مشاهده می کنیم.

امام جمعه شهرستان ملارد با بیان نکات ارزشمندی درخصوص شهرستان تصریح کرد: با توجه به این که اختلافات مسئولین شهری نفعی برای مردم ندارد، در تلاشیم تا همدلی ،همراهی و وحدت را میان مسئولین ایجاد کنیم؛ بنابراین امام جمعه می تواند محور این وحدت باشد چراکه به گروه و جناحی وابسته نیست و این دفتر محل ورود همه افراد از همه جریان ها و نهادها است.

این مقام مسئول ادامه داد: نهاد نمازجمعه نهاد خدمتگزاری برای مردم است و مراجعه کنندگان به این دفتر درخصوص بحث مشکلات شخصی، خانوادگی، اداری و ...می باشد و به تبع آن این نهاد از مظلوم ترین نهادها واقع شده چراکه در این کشور یک ریالی بودجه ندارد و با همت شما خبرنگاران و مسئولین و مردم عزیز به چرخه در می آید که این امر بسیار دشوار است، زیرا علاوه بر حفظ استقلال و تریبون امام جمعه توقع سخنرانی با عزت و پیشرو در مسائل و انتقادها را نیز از این نهاد داریم.

وی گفت: همواره مشکلات می تواند گریبانگیر هر مجموعه ای باشد و صنف خبرنگاران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قطع به یقین مشکلاتی را همراه دارند و تلاشمان این است در جایگاهی که هستیم قدم و همت بیشتری در راستای حل مشکلات این عزیزان سخت کوش برداریم.

حجت الاسلام حسینی نوری یادآور شد: از ویژگی ها و خصوصیاتی که یک خبرنگار مومن باید داشته باشد بحث تقوا، فروتنی ، اخلاق، مسئولیت پذیری، خلاقیت، کنجکاوی، پرسشگری، تیزبینی، نکته سنجی، انتقال صریح خبر، مدیریت زمان، وقت شناسی و خیلی مسائل دیگری که شایسته آن است.

وی اضافه کرد: با خبری صحیح می شود مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع کرد و جامعه ای سالم را پروراند. متاسفانه نقد و نقادی مورد پسند اکثر ما نبوده و به انعکاس نقاط ضعف عکس العمل نشان داده که در این زمینه انشاالله انتقادها دلسوزانه باشد تا اثرگذاری بهتر و بیشتری از خود بجای گذارد.  

امام جمعه شهرستان ملارد در مورد فعالیت های صورت گرفته در اعیاد قربان تا غدیرخم عنوان کرد: در این اعیاد در سطح شهرستان کارهایی توسط دوستان پیگیری شده و با توجه به وضعیت کرونا بسیاری از برنامه هایی را که در فضای عمومی نمی شود به اجرا درآورد در فضا و بستر مجازی در حال انجام است. ما باید پذیرای این بستر و فضا که بصورت الزام ، خواسته و ناخواسته با ما همراه شده باشیم و از بستر فضای مجازی استفاده کنیم. در هرصورت "دولتی که می خواست دولت الکترونیک باشد " شاید این طرح کمک حال آن قرار گیرد و بتواند در این زمینه حرکت کند. متاسفانه فضای مجازی متولی خاصی ندارد و یکی از گرفتاری های جامعه ما است که به یاری خدا با نظارت های بهتر و وسیعتری این مشکل نیز رفع خواهد شد.       

حسینی نوری اذعان داشت: دراین ایام عید، بهترین بستر فضای مجازی می باشد که برگزاری مسابقات قرآن را درآن اعمال کردیم و با حضور فیزیکی و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان توزیع بیش از 30هزار غذای گرم میان نیازمندان در حال انجام است که این امر خداپسندانه در ایام محرم نیز ادامه خواهد داشت. همچنین جشن های خیابانی ، پویش های خانگی ، مصوبات کتابخوانی ، دیدار با سادات، نورافشانی شب عیدغدیر و توزیع بسته های معیشتی در سطح شهرستان در دستور کار قرار دارد.  

وی از دیگر کارکردهای دفتر امام جمعه درخصوص کمک های مومنانه در سطح شهرستان گفت: با همت و همکاری برنجی فرماندارمحترم ، یزدانیار معاون محترم سیاسی فرمانداری ملارد و دوستان دیگر در سطح شهرستان در رزمایشی که "مقام معظم رهبری فرمودند کمک های مومنانه در مرحله اول باشد"، شهرستان ملارد به واقع خوش درخشید. حقیقتا یکی از شهرستانهای موفق در سطح کشور در این زمینه بودیم که حسن های بسیاری در این کار مشاهده و علاوه بر اینکه مراکز و مکان هایی که خدمات دهی مناسبی داشتند شناسایی و شناسنامه دار شد، توانستیم محله هایی که مشکلات و گرفتاری های بیشتری دارند را پایش و بررسی کنیم.

او ادامه داد: کمک های مومنانه بسیار خوبی در این مدت صورت گرفت و بازخورد خوبی در رسانه و فضای مجازی به همراه داشت بطوریکه سید بشیرحسینی داوریکی از برنامه های پربازدید تلویزیونی بنام "عصرجدید" پس از این رزمایش دیداری با مجموعه و دفتر ما داشت و از شهرستان ملارد که در این امر خداپسندانه پیشرو و پیش قدم بوده  تقدیر و تشکر کرد.

امام جماعت شهرستان یکی از علتهای پیشرفت نکردن شهرستان را نگاه کوتاه و بسته برخی مسئولین شهری دانست و خطاب به آنان متذکر شد: با وجود اینکه برخی از کارها مربوط به حوزه ما نمی شود اما بخاطر آبرو و جایگاهی که ائمه جماعت دارد می توان با کمک مردم و مسئولین خدمات اجتماعی بهتری به مردم عزیزمان ارائه داد. برای پیشرفت شهرستان دیدگاه مسئولین باید بلند و وسیع باشد تا مشکلات کمتر شود. جدای از بحث تحریم ها هر کدام گوشه ای از مشکلات را برداشته و کمک رسان برای شهرستان باشیم و هرکسی در جایگاه خود از هیچ کوششی دریغ نکند.

وی در پایان  ضمن ایجاد دلگرمی، دعا و آرزوی سلامتی برای خبرنگاران خاطرنشان کرد: خبرنگاران به عنوان  نیروی قوی در کنار مسئولین برای پیشرفت و رفع مشکلات شهری هستند بنابراین مشکلات این عزیزان را تا جایی که در توان ما است پیگیری خواهیم کرد تا در همه زمینه ها حمایت شوند .

در انتهای این مراسم از خبرنگاران فعال شهرستان ملارد با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

 

88990

4

78899

2

78

1

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز