برنامه های شهرداری باقرشهر در سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۹:۲۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۲۷۵۹
برنامه های شهرداری باقرشهر در سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی
شهردار باقرشهرگفت: بنابر برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به محدودیتهای کرونایی ، اقدمات لازم برای برگزاری باشکوه آیین‌های گرامیداشت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره سردار دل ها ، شهید حاج قاسم سلیمانی را به بهترین شکل ممکن پیش بینی و اجرا کرده ایم .

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ سعید استادفرج با اعلام این مطلب گفت: حضور پرشور و میلیونی مردم شهید پرور ایران اسلامی در مراسم تشیع پیکر پاک و مطهر سردار بزرگ اسلام و ایران، سردار حاج قاسم سلیمانی، نشان دهنده جایگاه والای این شهید بزرگ در نزد مردم قدرشناس است؛ ما هم وظیفه داریم برنامه های گرامی داشت و بزرگداشت سالگرد شهادت این سردار بزرگ، را هرچه بهتر و باشکوه تر، متناسب با شرایط فعلی برگزار نماییم.

برپایی حسینیه سیار «بصیرت فاطمی»  

شهردار باقرشهر افزود: در ایام سوگواری شهادت صدیقه کبری (س) و درآستانه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، معاونت فرهنگی اجتماعی با همکاری سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) و حلقه های مردمی، اقدام به برپایی حسینیه سیار «بصیرت فاطمی» همراه با پخش نوحه و اجرای سخنرانی و مداحی به مدت سه شب نموده است و شهرداری با دراختیار گذاردن خودرو ، طراحی و چاپ بنر، تامین سیستم صوت و صندلی ، نصب اسپیس و تهیه هدایا در اینکار فرهنگی سهیم بوده است .

استادفرج در ادامه تصریح کرد: مورد دوم «پویش میدانی نشان سردار» با مشارکت بسیج باقرشهر است، به صورتی که با راه اندازی معبر مناسب، نسبت به شعارنویسی روی وسایل نقلیه و ضدعفونی خودروها و نصب بنر سهدا، شاهد اجرای برنامه باشیم.

وی در ادامه گفت: همچنین در طراحی بنر، طرح هایی با تصویر سردار و شعار و تصویر شهید فخری زاده و ... طراحی گردید و در نقاط مختلف شهر و معابر و میادین نصب شده است .

برگزاری مراسم اختتامیه کنگره استانی شعر«مکتب شهید سلیمانی» با مشارکت بسیج هنرمندان

وی در ادامه به برگزاری مراسم اختتامیه کنگره استانی شعر«مکتب شهید سلیمانی» همزمان با اولین‌ سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و با محوریت یادبود سردار دل ها اشاره کرد و گفت: این کنگره به همت معاونت فرهنگی اجتماعی، بسیج هنرمندان سپاه سیدالشهدا (ع) و کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری برگزار شد.

وی افزود : از این مسابقه استقبال خوبی شده و مراسم اختتامیه آن در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرداری برگزار شد .

فضای شهری با تمثال سردار دل ها و شهدای ترور مزین شد

شهردار باقرشهر گفت: روابط عمومی شهرداری بنا به رسالت خود در اجرای فضاسازی شهری و حسب جایگاه ویژه ی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و مناسبت های 9 دی ، شهادت حضرت زهرا(س) و چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده سعی نموده با همکاری واحد زیباسازی نسبت به فضاسازی به بهترین شکل ممکن و در شأن ایشان اقدام کند.

شهردار باقرشهر افزود: به همین مناسبت، علاوه بر بیلبوردها، پل‌های عابر پیاده و استندهای مختلف در سطح شهر به تمثال مبارک این سردار بزرگ مزین می شود و پیام ها و محتواهای لازم در خصوص جریان مقاومت و پاسداشت آن نصب می شود.

وی عنوان کرد: در راستای گرامی داشت سردار سلیمانی ویژه برنامه های خاصی با مشارکت سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) و دستگاه های فرهنگی تدارک دیده شده که هماهنگی لازم را در راستای اعلام آمادگی و همکاری های پیش رو داشته ایم. از جمله اقدامات دیگر توزیع بیش از 10 هزار ماسک در بین اتباع میهمان و همکاری با گروههای جهادی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در توزیع محموله های کمک های مومنانه و توزیع ماسک در بین خانواده های نیازمند و طراحی و ارسال کارت پستال دیجیتال در فضای مجازی را شامل می شود .

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه «ابومهدی مهندس»  از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

 

نظر شما