فروش بلیت‌های هواپیمایی ایران‌ایر بیش از نرخ مصوب ممنوع است

۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۱۵:۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۷۳۱۳۴
فروش بلیت‌های هواپیمایی ایران‌ایر بیش از نرخ مصوب ممنوع است
مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیان اینکه تمام بلیت‌های این شرکت با نرخ مصوبه به فروش می‌رسد، از راه اندازی پرواز فوق العاده در سه مسیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، فرهاد پرورش با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) هیچ بلیت چارتری ندارد و تمام بلیت‌های این شرکت به صورت سیستمی و با نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری عرضه می‌شود، اظهار کرد: تلاش شده تا در ایام نوروز و پیک مسافر تمام پروازهای این شرکت طبق برنامه انجام شود.

 

وی ادامه داد: در صورتی که فردی بلیت‌های شرکت ایران ایر را بالا تر از نرخ مصوب خریداری کند با مراجعه به روابط عمومی این شرکت و همچنین بخش بازرسی شرکت حتما شکایات خود را اعلام کند و قطعا پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از افزایش تعداد پروازهای فوق‌العاده این شرکت طی روزهای اخیر در مسیرهای مشهد، کیش و عتبات در ایام نوروز تا تاریخ جمعه (14 فروردین) خبر داد و گفت: در مسیر تهران - مشهد علاوه بر سه یا چهار پروازی که روزانه به طور برنامه‌ای انجام می‌شود روزی یک پرواز فوق‌العاده با هواپیمای ایرباس اضافه کردیم.

پرورش افزود: در مسیر تهران - کیش نیز علاوه بر پروازهای برنامه‌ای که روزانه انجام می‌شود نیز یک پرواز فوق العاده دیگر اضافه شد.

وی در ادامه همچنین درباره افزایش پروازهای عتباب در ایام نوروز گفت: در این مسیر از تهران و سایر شهرهایی که به عتبات پرواز دارند در برخی روزها متناسب با میزان تقاضا روزانه بین دو تا سه پروزا فوق‌العاده علاوه بر پروازهای برنامه‌ای اضافه کردیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری، تمامی شرکت‌های هواپیمایی موظفند نرخ‌های تایید شده توسط سازمان را رعایت کنند .براین اساس شرکت های هواپیمایی مسئول نظارت کامل بر فروش بلیت‌های خود بوده و کنترل لازم را بر نحوه فروش از سوی دفاتر خدمات مسافرت هوایی اعمال کند.

مسافران می‌توانند در صورت مشاهده تخلف گرانفروشی به شعب تعزیرات حکومتی در سراسر کشور (در محل استقرار دفاتر خدمات مسافرتی یا نمایندگی‌های فروش) مراجعه کنند.

لازم به ذکر است فروش بلیت هواپیما صرفا توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری مجاز بوده و فروش بلیت مجزا تحت هر عنوانی اعم از چارتری، مخصوص تور، کمیسیون تور و . . . خلاف مقررات است به مسافران هوایی اکیدا توصیه می‌شود از خرید بلیت از دفاتر فاقد مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری خودداری کرده و موارد را گزارش کنند.

ضمنا نرخ بلیت سایر مسیرها نیز که مورد تایید سازمان قرار گرفته است در سایت شرکتهای هواپیمایی مربوطه درج شده و در دسترس متقاضیان است.

حداکثر نرخ فروش بلیت هواپیما در کلاس عادی (فقط یک طرفه مسیر رفت یا برگشت) تا پایان فروردین ۹۴ به شرح ذیر است:

مسیر

حداکثر نرخ

تهران- مشهد

۱.۷۱۸.۶۰۰

تهران- کیش

۲.۲۴۲.۵۰۰

تهران - اهواز

۱.۳۷۴.۱۰۰

تهران - شیراز

۱.۶۶۴.۰۰۰

مشهد-  اهواز

۲.۳۸۰.۳۰۰

مشهد- کیش

۲.۶۸۳.۲۰۰

مشهد- تبریز

۲.۴۲۱.۹۰۰

تهران- قشم

 

۲.۴۲۱.۹۰۰

تهران - تبریز

۱.۳۴۶.۸۰۰

تهران - بندرعباس

۲.۳۲۵.۷۰۰

تهران- اصفهان

۱.۲۳۶.۳۰۰

مشهد- اصفهان

۱.۸۷۰.۷۰۰

مشهد- شیراز

۲.۰۹۱.۷۰۰

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز