دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

حضور بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در مراسم معنوی اعتکاف

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۰:۴۷:۲۱
کد خبر: ۲۸۲۲۵۹
حضور بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در مراسم معنوی اعتکاف
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به حضور بیش از 4 هزار دانش‌آموز در اعتکاف رجبیه، این اعتکاف را زمینه ساز تربیت انسان موحد و مؤمن دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا، حامد علامتی، دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به برگزاری سه روزه اعتکاف از تاریخ 11تا 14 اردیبهشت ماه، گفت: اعتکاف بر طبق سنت حسنه پیامبر اکرم(ص) همه ساله در ماه رجب برگزار می‌شود و مراسم روح بخش اعتکاف دانش‌آموزی طبق روال هر سال ، در ماه مبارک رجب در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این مراسم که با حضور دانش‌آموزان در مساجد کشور آغاز شده است و شامگاه امروز  -14اردیبهشت ماه-  به پایان می‌رسد.

علامتی با تاکید بر اینکه این مراسم معنوی و روح بخش با هدف تربیت انسانی موحد برگزار می‌شود،خاطرنشان کرد: اعتکاف رجبیه  با هدف تعالی حوزه دینی، معنوی و بصیرتی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی افزود: مراسم اعتکاف دانش‌آموزی امسال در بیش از 400 مسجد برپا می‌شود که بیش از 4 هزار  دانش‌آموز دختر و پسر با حضور در مساجد به عبادت و راز و نیاز و تهذیب نفس می‌پردازند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در خصوص اهم برنامه‌هایی که در این سه روز برای معتکفین در نظر گرفته شده است، گفت: در مراسم اعتکاف برنامه‌های متنوعی از جمله محفل انس با قرآن، محفل انس با شهدای دانش‌آموز، کارگاه‌های تخصصی بصیرتی، نشست‌های تخصصی انسان شناسی و خود شناسی ، مناجات حضرت امیر المومنین(ع) در مسجد کوفه، پرسش و پاسخ پیرامون مسائل و شبهات دینی و احکام شرعی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که برای معتکفین در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی چه در بلند مدت و چه در کوتاه مدت نقش به‌سزایی در شخصیت‌یابی دانش‌آموزان دارد ، اعتکاف در ظاهر کوتاه مدت است اما اثری ماندگار و طولانی برای دانش‌آموزان به همراه دارد چرا که با میل، رغبت و به دور از هر گونه اجبار در این آیین الهی شرکت می‌کند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ادامه سخنان خود در خصوص چگونگی ترویج آموزه‌های دینی در میان دانش‌آموزان، تصریح کرد: در راستای تشکیل شخصیت اسلامی دانش‌آموزان، مهم‌ترین راهکار، احیای هویت اسلامی_ایرانی دانش‌آموزان است.

وی بیان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان این عملکرد را در دستور کار خود قرار داده و سعی دارد هویت اسلامی دانش‌آموزان را دوباره زنده کند به همین منظور استعدادهای دانش‌آموزان را کشف کرده و در مسیر رشد و تعالی قرار می‌دهد و بدین طریق، در جهت ارتقای دینی، سیاسی و اجتماعی دانش‌آموز قدم بر می‌دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مثلث مسجد، مدرسه و خانواده را سه عنصری که می‌توانند دانش‌آموز را رشد دهند، دانست و گفت: مساجد و تشکل‌های دانش‌آموز همکاری خوبی با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دارند ولی همکاری اولیا موضوعی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد چرا که این نهاد بسترها و فرصت‌های لازم را فراهم می‌کند تا اولیا بتوانند تربیت اسلامی و صحیح فرزندان را به انجام برسانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز