قائم مقام وزیر در امور مشارکت‌های اجتماعی، سمن ها و خیرین حوزه سلامت؛

نیازهای وزارت بهداشت به بانک ها اعلام شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۱۳:۳۳:۴۷
کد خبر: ۳۲۸۱۱۵
نیازهای وزارت بهداشت به بانک ها اعلام شد
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای اجتماعی، سمن ها و خیرین حوزه سلامت، یکی از وظایف بنگاه های اقتصادی را مسوولیت اجتماعی دانست و گفت: بنگاه های اقتصادی مانند بانک ها و مراکز صنعتی در سایر کشورها در امور خیریه مشارکت و حضور دارند و منحصر به کشور ما نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ سید محمد هادی ایازی در حاشیه مراسم صبحانه کاری وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت با شورای عالی کانون بانک های خصوصی و شورای هماهنگی بانک های دولتی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق افزود:  خوشبختانه بانک های داخلی در ساخت مدارس در مناطق محروم، درمانگاه ها، پلی کلینیک ها و سایر مراکز مشارکت داشته اند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه مراکز بهداشتی و درمانی با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت میانسالی و سالمندی پیش می رود، گفت: در همین زمینه امروز جلسه مهمی بین وزیر بهداشت و معاونین وی با مدیران عامل بانک های برگزار شد و بانک ها متعهد شدند 500 خانه بهداشت را تا 2 سال آینده در سطح کشور احداث کنند.

ایازی در خصوص احداث 500 خانه بهداشت توسط بانک ها یادآور شد: بنا شد تا پایان هفته جاری، مراکزی که قصد احداث خانه های بهداشت دارند آمادگی خود را به کانون بانک ها اعلام کنند و بر مبنای علاقه مندی آنها به احداث در مناطق مختلف کشور، طی یک تفاهم نامه ظرف مدت 2 سال این امر تحقق یابد.

قائم مقام وزیر در امور مشارکتهای اجتماعی، سمن ها و خیرین حوزه سلامت ضمن تأکید بر تعهد بانک ها به مسوولیت اجتماعی خود گفت: خوشبختانه امروز مدیران عامل بانک ها به مسئولیت اجتماعی بانک ها اذعان داشته و با علاقه مندی این موضوع را بیان کردند. برای ما هم مهم است که خانه ها و پایگاه های بهداشت توسط بانک ساخته شده زیرا نشان دهنده تعهد یک بانک به مسوولیت اجتماعی خود است.

ایازی ابراز امیدواری کرد که وزارت بهداشت بتواند با دیگر بنگاه های اقتصادی مانند مراکز صنعتی نیز چنین جلسات موثر و ارزشمندی را برگزار کند تا بتواند آنها را در توسعه زیر ساخت های حوزه سلامت مشارکت دهد.

وی در خصوص نیازهای مناطق کشور به مراکز بهداشتی و درمانی گفت: ما تمام نیاز های خود در سراسر کشور را در قالب یک کتاب به بانک ها ارائه داده ایم که در آن مشخص شده که در کدام استان، شهرستان و روستا به خانه بهداشت و یا پایگاه انتقال خون نیاز داریم.

ایازی افزود: همچنین در کتابی که به بانک ها ارائه داده ایم نیاز دانشگاه های علوم پزشکی به خوابگاه دانشجویی را مشخص کرده و 2 فرم نیز به آنها ارائه شده که پس از مشخص شدن سقف ریالی، تفاهم نامه مبادله می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز