ارمغان ۱۹ میلیارد تومانی سفر استاندار خراسان شمالی به شهرستان شیروان

۱۳۹۹/۰۹/۲۱ - ۱۷:۳۳:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹۷
ارمغان ۱۹ میلیارد تومانی سفر استاندار خراسان شمالی به شهرستان شیروان
استاندار خراسان شمالی در جلسه ۵ ساعته شورای اداری شهرستان شیروان با محوریت بررسی پروژه های عمرانی، اقتصادی و مشکلات مردمی حضور داشت که این سفر ١٩ میلیارد تومان اعتبار به ارمغان داشت. ‍

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این نشست با تاکید بر اینکه تا دهه فجر کلیه پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالای ٩٠ جمع بندی تا با تخصیص اعتبارات لازم تکمیل و بهره برداری شود، افزود: سایر پروژه ها بر اساس پیشرفت فیزیکی اولویت بندی و تمامی بخش ها در پروژه های تعریف شده معطل مانده دیده شود.

شجاعی مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندار را مکلف به پیگیری روند اجرای مصوبات این جلسه در حوزه استانی و شهرستانی کرد و خبر داد: حدود ١٩ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی شهرستان شیروان در این سفر پیش بینی شده است که باید بر اساس اولویت، اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه ذهن و فکر شهرداری شیروان باید پروژه های سرمایه گذاری حوزه شهری را به سوددهی برساند، افزود: بودجه شهرداری شیروان بسیار پایین است. محمدعلی شجاعی گفت: شهرداری شیروان با کمک اعضای شورای این شهر طرح ویژه ای برای بهره مندی اقتصادی از تردد سالانه مسافران داشته باشد.

شجاعی افزود: شیروان شهر نوپایی نیست و باید با فکر، تلاش و برنامه ریزی به دنبال ایجاد تحول برای توسعه درآمد خود باشد. وی با تاکید بر اینکه نگاه به شهرداری این نیست که از بخش های دیگر کمک بگیرد، خاطر نشان کرد: شهرداری های استان باید برای ایجاد منبع درآمد فعال تر شوند.شجاعی وضعیت حمل و نقل عمومی شهرهای استان نسبت به سایر شهرهای کشور را ضعیف توصیف کرد و گفت: مردم تاوان انجام ندادن کارها توسط مسئولان را می دهند.

شجاعی در ادامه پس از استماع مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی شهرستان شیروان گفت: هفته آینده جلسه ویژه ای در مرکز استان برای شهرستان شیروان برای درخواست های ملزم به برگزاری کمیسیون های مختلف در حوزه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، شهرداری ها، دهیاری ها و... برگزار خواهد شد.

تخصیص آب به واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله موارد طرح شده از سوی نمایندگان بخش اقتصادی در این نشست بود که شجاعی در این خصوص گفت: اگر سرمایه گذار باید از آب تخصیص یافته در زمان تعیین شده استفاده کند در غیر اینصورت شرکت آب منطقه ای می تواند این تخصیص را قطع کند. شجاعی با اشاره به یکی از اهداف طرح سازگاری با کم آبی استان مبنی بر استفاده صنایع از پساب، افزود: متناسب با سند سازگاری با کم آبی استان صنایع استان مکلف به استفاده از پساب طی برنامه زمان بندی ۵ ساله هستند.

پروژه های حوزه کشاورزی از دیگر مباحث این نشست بود که دکتر شجاعی در خصوص تامین نیازهای کشاورزان استان گفت: سازمان جهاد کشاورزی نیازهای استان به کمباین و دیگر ماشین آلات کشاورزی را بررسی کند تا در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان درخواست سهمیه ویژه داشته باشیم. ارائه برنامه زمان بندی برای عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز، تعریف پروژه های ویژه جوانان و بانوان، افزایش نرخ باسوادی شهرستان، برگزاری کلاس های آموزش فنی و حرفه ای متناسب با پتانسیل های منطقه ای، حل مشکلات مربوط به مجتمع گردشگری بیگان، تعریف طرح مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری و تفریحی شیرکوه از دیگر مباحث این نشست بود.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست فعالان بخش های اقتصادی، سیاسی اجتماعی به بیان مسائل مختلف از جمله حضور بیشتر مدیران استانی در شهرستان ها، مدیریت یکپارچه شهری برای مدیریت بیماری کرونا، شاداب سازی اجتماعی و افزایش کارهای فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت زیرساخت های اینترنتی، حمایت از ورزش استان، جوانگرایی، اشتغال جوانان روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت به شهرها و بروز مشکلات اجتماعی، ایفای نقش بیشتر بانوان در سمت های مدیریتی، حمایت تسهیلاتی از زنان سرپرست خانوار پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز