شناسایی ۱۵۱ بیمار شناسایی ۱۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در اجرای طرح شهید سلیمانی مبتلا به کرونا در اجرای طرح شهید سلیمانی

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۲:۵۸:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۱۰۹۱
شناسایی ۱۵۱ بیمار  شناسایی ۱۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در اجرای طرح شهید سلیمانی مبتلا به کرونا در اجرای طرح شهید سلیمانی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و با حضور تیم مراقبتی در سطح استان، 151 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: 85 تیم مراقبتی در شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، رازوجرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه به منظور مدیریت و کنترل ویروس کرونا در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد.

وی بیان کرد: طی حضور این تیم در شهرستان ها، ۵۰۵ رپید تست انجام دادند که ۴۱ نفر مثبت شد و همچنین ۸۰۰ پی سی آر نیز انجام شد که ۱۱۰ نفر مثبت شدند و در مجموع ۳۰۰۰ نفر از اطرافیان مثبت شده کرونا، مورد غربالگری درخصوص ابتلا به این بیمار قرار گرفتند.

دکتر دلشاد بیان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان همچنین به ازای هر شهرستان، یک تیم مراقبت برای موارد خاص تشکیل شد که در مواقع ضروری این تیم به درب منازل برای مراقبت های خاص اعزام می شود.

وی عنوان کرد: به منظور بررسی روند درست اجرای طرح، 15 بازدید از شهرستان های تحت پوشش به عمل آمد و 6 جلسه وبیناری و 24 جلسه حضوری درخصوص آموزش و پیگیری و نحوه اجرای طرح برگزار شد همچنین تمامی ملزومات درخصوص تست های پی سی آر و تست رپید و اعلام سریع جواب تست نیز تهیه و تجهیز شد.

دکتر دلشاد خاطرنشان کرد: تیم مراقبتی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت بسیج تشکیل شده که غربالگری خانوار دارای موارد مثبت و بررسی وضعیت بیمار و علائم بیماری در افراد در تماس نزدیک، مراجعه به منازل دارای بیمار تست مثبت کرونا و انجام نمونه گیری و ارائه خدمات فعال مراقبتی و پزشکی برای گروه های در معرض خطر از جمله فعالیت های تیم مراقبتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز