استاندار خراسان شمالی خبر داد:

آماده سازی طرح ویژه ۴۰ روزه برای پیشگیری از شیوع کرونا

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۰۹:۰۳:۵۹
کد خبر: ۱۱۳۰۶۲۰
آماده سازی طرح ویژه ۴۰ روزه برای پیشگیری از شیوع کرونا
استاندار خراسان شمالی گفت: هر گونه تجمع مردمی خارج از پروتکل های بهداشتی ممنوع است لذا هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد بدون مصوبه استانی بازگشایی جدید داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد علی شجاعی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تمام دستگاه های اجرایی متولی را موظف به ارائه طرح ویژه عید کرد و افزود: این طرح از دهم اسفند تا بیست فروردین ماه سال آینده خواهد بود تا از روند رو به افزایش بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی بیان کرد :از هرگونه تجمع باید جلوگیری شود تا این خیز بیماری کرونا ادامه نیابد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برای ۲۲ بهمن ماه هیچ راهپیمایی صورت نخواهد گرفت.

شجاعی در ارتباط با تشکیل کلاس های درس افزود :اگر تشخیص به رعایت پروتکل های بهداشتی داده شده کار باید انجام شود زمانی که کلاس درسی بیش از حد مجاز دارای دانش آموز بود نباید تشکیل شود. وی خاطرنشان کرد: جان خانواده ها و اطرافیان دانش آموز حائز اهمیت تر از حضور خود دانش آموز در مدارس است لذا نظارت جدی این کار بر عهده فرمانداران و مدیریت آموزش و پرورش است در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی فرمانداران باید پاسخگو باشند.

شجاعی با بیان اینکه یکی از موجبات شیوع بیشتر کرونا تجمع مردمی در بانک هاست تصریح کرد: باید بانک ها با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شویم تدابیر لازم را اتخاذ کنند چون در غیر این صورت وارد پیک جدید بیماری کرونا می شویم.

وی اظهار داشت: اگر بانک ها این موارد را رعایت نکنند طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بانک مورد نظر پلمپ خواهد شد. شجاعی با بیان اینکه شهرستان فاروج کمترین میزان استفاده از ماسک را دارد؛ افزود: شهرستان بجنورد۶۰ درصد؛ راز و جرگلان۷۶درصد ؛ اسفراین۷۰درصد ؛ گرمه ۷۸درصد ؛ مانه و سملقان۸۲درصد ؛ شیروان۸۲درصد و جاجرم۹۴درصد میزان استفاده از ماسک است که باید وضعیت به سمت تعادل پیش برود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین مراودات ما با استانهای خراسان رضوی؛ گلستان و مازندران است باید با ارائه طرح این میزان کاهش یابد.

شجاعی اظهار داشت: یکی از معضلات ما در بحث بیماری کرونا دیر مراجعه کردن مردم به بیمارستانهاست که باید اطلاع رسانی های بیشتری صورت گیرد. وی در خصوص بازگشایی تالارها نیز تصریح کرد: اتاق اصناف باید ابلاغیه ستاد ملی کرونا را با اخذ مجوز ستاد استانی دنبال کند که البته اصل مسولیت ما بر حفظ سلامتی و جان مردم است. گفتنی است توزیع اقلام بهداشتی رایگان به افراد نیازمند؛ الزام تمام دستگاه های اجرایی به خرید اقلام بهداشتی تولید استان از دیگر مصوبات این ستاد بود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز