در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام شد:

واکسینه شدن ۵۳ درصد از جمعیت هدف در خراسان شمالی

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۳:۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۸۳۰۹
واکسینه شدن ۵۳ درصد از جمعیت هدف در خراسان شمالی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به گزارش های کشوری از کاهش آمارفوتی ، بستری و بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی با توجه به این که هفته گذشته، روزهای نسبتا خوبی را در بیمارستان های استان داشته ایم، افزود: بیمارستان های مربوط به پذیرش بیماران کرونایی بازهم نسبت به هفته گذشته خلوت تر شده است.   

وی اضافه کرد: امار تست های مثبت بیماران  کرونایی در حال حاضر به 22 درصد رسیده است که در مقایسه به هفته قبل رقم خوبی است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: عدد R در استان  نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است و روی 1.1 دهم فعلا پایدار است و انشالله با شرایط پایدار فعلی  کمتر هم خواهد شد.

دکتر سید احمد هاشمی با اشاره به این که یکی از دلایلی که باعث می شود پیک ثبات داشته باشد، رعایت پروتکل های بهداشتی است، افزود: متاسفانه هنوزرعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده ازماسک و دوری از تجمعات همچنان کم رنگ  است و چنانچه بی توجهی ها به همین روال پیش برود، دچار مشکل خواهیم شد.

وی گفت: طبق اخرین آمار رنگبندی، شهرستان های فاروج، گرمه و رازو جرگلان دارای وضعیت زرد و بقیه شهرستان ها نارنجی هستند.

 دکتر هاشمی افزود: تا روز گذشته 407 هزاردز واکسن تزریق شده است که از این تعداد حدود 289 هزاردز اول و بیش از 128 هزار نفر هم دز دوم واکسن را دریافت  کردند.

وی با توجه به این که بیش از 53 درصد از جمعیت هدف (بالای 18 سال) در خراسان شمالی واکسینه شده اند، ادامه داد: واکسیناسیون بین 15 تا 18 ساله هم شروع شده است و انشالله در روزهای آینده واکسن بیشتری وارد می شود.

وی با اشاره به این که  هم اینک 366 بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند ، اظهار کرد: درشبانه روز گذشته 86 بیمار کرونایی جدید شناسایی و در بیمارستان بستری شدند.

وی اضافه کرد: طی هفته گذشته آمار فوتی های بیماران کرونایی بین 3 تا 4 نفر متغییر بوده است و متاسفانه طی 24 گذشته منتهی تا ظهر امروز 3 مهرماه 3 نفر از بیماران مبتلا به کرونا فوت شدند.

 وی ادامه داد: در هفته گذشته فقط یک روز 8 نفر فوتی داشتیم که با وجود کاهش آمار فوتی  ها  به شرایط نسبتا پایداری از بیماری کرونا می رسیم. 

وی با اشاره به این که روزانه همچنان بیش 10 هزار دز واکسن تزریق می شود، تصریح کرد: روزانه یک ونیم درصد از جمعیت بالای 18 سال استان واکسینه می شوند که از هدف گذاری وزارت بهداشت بیشتر است.

وی با اشاره به این که در شیروان هم تحرکات خوبی برای واکسیناسیون داشتیم، افزود: روزانه 1500 دز واکسن تزریق می شود و یکی از دلایل آن واکسیناسیون خانه به خانه  به ویژه در روستاها است. 

وی با رضایت از روند واکسیناسیون اظهار کرد: فعلا نیازی به ایجاد مرکز جدیدی برای واکسیناسیون نداریم، چون نه از تجمع خبری است و نه انتظارهای طولانی و مراجعه کنندگان 5 تا 10 دقیقه بیشتر منتظر نمی مانند 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  با اشاره به این که استقبال مردم در گرمه، جاجرم و مانه و سملقان از واکسیناسیون بسیار خوب بوده است، گفت در حال حاضر واکسن به  تعداد کافی در استان  وجود دارد وحتی برخی از شهرستان ها  مانند گرمه  حدود 70 درصد از جمعیت هدف آنان واکسینه شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز