بی‌حجابی به معنای بی‌دینی نیست

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۴:۴۱:۰۶
کد خبر: ۱۴۵۴۰۷۰
بی‌حجابی به معنای بی‌دینی نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم بی‌حجابی عده‌ای قلیل، به عده‌ای کثیر تسری یابد، افزود: انفعال درزمینهٔ حجاب و عفاف پذیرفتنی نیست؛ اما درعین‌حال، تأکید بر رعایت حجاب و برخوردهای ایجابی با افراد بی‌حجاب، به این معنا نیست که اگر کسی حجاب اسلامی را رعایت نکرد، ضد دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در نخستین شورای اداری استان که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه جدی‌تر به موضوع حجاب و عفاف، اظهار کرد: تأکید بر رعایت حجاب و عفاف و برخوردهای ایجابی با افراد بی‌حجاب به این معنا نیست که اگر کسی حجاب اسلامی را رعایت نکرد ضد دین است.

وی ادامه داد: بسیاری از ما نیز با وجود اینکه خود را مسلمان می‌دانیم در برخی از حوزه‌ها کوتاهی‌هایی داریم؛ به‌عنوان‌مثال غیبت از گناهان کبیره است؛ اما اگر کسی غیبت کرد آیا به‌طورکلی ضد دین قلمداد می‌شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: برخی عیوب درونی بوده و افراد متوجه نمی‌شوند؛ اما برخی عیوب سطحی بوده، دیگران آن را می‌بینند و برای دیگران نیز بدآموزی دارد که موضوع بی‌حجابی در زمره این موارد است؛ ازاین‌رو نباید اجازه دهیم بی‌حجابی عده‌ای انگشت‌شمار گسترش ‌یافته و به عده‌ای کثیر تبدیل شود.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: کشف حجاب غیرقانونی است و کارکنان دولت در هر اداره و نهادی که هستند باید به افراد بی‌حجاب تذکر دهند که ابتدا حجاب خود را رعایت کرده و بعد خدمات دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه اصناف هم باید قانون عفاف و حجاب را اجرا کنند، افزود: همان‌طور که اگر فروشنده‌ای تخلفات دیگر ازجمله گران‌فروشی، احتکار و ... را انجام دهد امکان دارد مجوزش باطل شود در امر حجاب نیز باید قانون توسط افراد رعایت شده و در صورت عدم توجه به قانون، تبعات متناسب با آن را بپذیرند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز