سفیران سلامت سرمایه‌ جامعه در ترویج پیام‌های بهداشت و سلامت هستند

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۱۲:۴۵:۵۲
کد خبر: ۸۳۸۸۸۳
سفیران سلامت سرمایه‌ جامعه در ترویج پیام‌های بهداشت و سلامت هستند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هزینه در راه تربیت سفیران سلامت را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: باید از این پتاسنیل برای ترویج زندگی سالم میان خانواده‌ها نهایت بهره را برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی در آئین اختتامیه سومین جشنواره سفیران سلامت در محل سالن ایثار بجنورد، اظهار کرد: سفیران سلامت نمونه‌های عینی و واقعی مشارکت مردمی در بحث ترویج سلامت هستند.

وی تربیت سفیر سلامت را راهی به سوی پوشش همگانی سلامت دانست و ادامه داد: با حضور در میان دانش‌آموزان سفیرانی را تربیت کرده ایم که نکات و پیام سلامت و بهداشت را خود فرا گرفته و آموزه‌هایشان را به خانواده و گروه همسالان در جامعه انتقال می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه همکاری خوبی با اداره کل آموزش و پرورش استان آغاز شده است که انتظار می رود این نمونه همکاری ها گسترش و از ظرفیت های موجود بین دستگاه ها  استفاده بهینه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه سخنان خود موضوع تغذیه دانش آموزان را امری مهم در سیستم آموزش و پرورش عنوان کرد و از خانواده و مدیران مدارس خواست تا این مهم را با جدیت دنبال کنند.

دکتر هاشمی معضل چاقی دانش آموزان و اضافه وزن آن ها را یک خطر در مدارس نامید و گفت: باید روند مصرف صبحانه و غذاهای کم کالری میان دانش آموزان ترویج یابد.

 وی ادامه داد: برای نمونه حداکثر نیاز بدن روزانه 25 گرم شکر و 10 گرم نمک است که سرانه مصرف این خوراکی ها در استانمان بیش از حد استاندارد و عامل ابتلا به فشار و قند خون است.

وی با بیان اینکه جشنواره سفیران سلامت خراسان شمالی برنامه ای خوب و در سطح کشوری نمونه است، اظهار کرد: پیشنهاد می شود در راستای توسعه بهداشت و سلامت جامعه، این دست آموزش های بنیادی از پایه های ابتدایی آموزش و پرورش آغاز شود.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در این آئین بر همکاری بین دستگاهی تاکید کرد و گفت: جشنواره سفیران سلامت نمونه خوبی از همکاری بین دستگاهی میان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی است.

آریان افزود: پیشگیری از آسیب، درمان را آسان کرده و تا 90 درصد خطر اتفاقات ناگوار را کاهش می دهد.

وی برگزاری جشنواره سفیران سلامت و آموزش های بهداشتی به دانش آموزان را اقدامی قابل ستایش دانست و خاطرنشان کرد: با تعامل سازنده بین دستگاهی بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

فرماندار بجنورد نیز در  آئین اختتامیه سومین جشنواره سفیران سلامت اظهار کرد: سلامت روح و روان تاکید خداوند متعال در قرآن است و طبق آموزه های دینی عقل سالم در بدنی سالم قرار دارد.

ثمینی تصریح کرد: سفیران سلامت علاوه بر فراگیری آموزش های فردی باید آن را در سطح جامعه انتشار دهند و نمونه عینی خود مراقبتی باشند.

در این آئین ضمن رونمائی از تندیس جشنواره با حضور معاونت بهداشت و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان، از زحمات دکتر هاشمی، دکتر دلشاد، دکتر شهریاری، دکتر پورآدینه و دکتر رحمانیه به عنوان پزشکان خیر نیک اندیش در درمان دانش آموزان نیازمند با اهدای لوح، قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز